شناسهٔ خبر: 29884141 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کرانچار: می‌خواهیم پس از ۴۴ سال مجوز حضور در المپیک را بگیریم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید کشورمان در گفت‌گو با یک روزنامه درباره شرایط تیم امید، مودریچ و دالیچ صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، زلاتکو کرانچار در گفت‌وگو با روزنامه «وچرینجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی، در خصوص برنامه تیم تحت‌هدایتش گفت: برنامه ما در تیم فوتبال امید ایران این است که اولین اردوی تمرینی خود را در تهران به منظور حضور در مسابقات انتخابی المپیک برگزار کنیم. پس از وقفه‌ای کوتاه مدت دوباره کارمان را از سر خواهیم گرفت. این اولین ماه آماده‌سازی ما برای مسابقاتی است که می‌خواهیم از این طریق برای اولین بار پس از 44 سال جواز حضور در بازی‌های المپیک را بگیریم. آخرین باری که ایران در بازی‌های المپیک حضور داشته به سال 1976 بازمی‌گردد.

وی در خصوص انتخاب لوکا مودریچ به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2018 توسط یوفا، فیفا و فرانس فوتبال اظهار داشت: لوکا با ثبات قدم، جاه‌طلبی، احساسات و انگیزه‌ای که داشت، به تمامی این عناوین دست یافت. او پیش از کسب این جوایز هم کارهای زیادی کرده بود. لوکا لحظات سختی را در دوران حرفه‌ای‌اش تجربه کرده است. حقیقت این است که با رسیدن توپ طلا به مودریچ، استانداردها و آگاهی از مفاهیم فوتبال هم تغییر خواهد کرد. پاس گل دادن در فوتبال هم خیلی مهم است. لوکا این فرصت را به وجود آورد و به بازیکنان دیگر نشان داد که چطور تفاوت را با خلاقیت خود رقم بزنند. پیش از این مهاجمان در فوتبال مهمتر جلوه داده می‌شدند.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره مقایسه مودریچ با دو فوق‌ستاره جهان فوتبال تصریح کرد: لیونل مسی در کنار خلق موقعیت خودش هم گلزنی می‌کند، اما کریستیانو رونالدو بیشتر منتظر ایجاد فرصت برایش به منظور گلزنی است. به عنوان کسی که زمانی خودش مهاجم بوده، تأکید می‌کنم که گلزنی بالاتر از هر چیزی است، اما آماده‌سازی شرایط برای گلزنی هم مهم است. مودریچ با بازی و شخصیتی که دارد، بازیکنی پراهمیت شده است. او پس از بازگشت از دوران مصدومیت، در رئال مادرید و تیم ملی فوتبال کرواسی فوق‌العاده بود. لوکا همیشه در حال پیشرفت بوده و این را به اثبات رسانده است. از دوران حرفه‌‌ای مودریچ می‌توان فیلم خوبی ساخت.

کرانچار همچنین درباره غیبت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در مراسم کسب جایزه توپ طلای «فرانس فوتبال» گفت: آنها غیبت خود در این مراسم را توجیه می‌کنند، اما رونالدو باید در این مراسم حضور پیدا می‌کرد چون سابقه بازی در کنار مودریچ را داشته است. غیبت مسی در این مراسم هم تا حدودی قابل درک است.

سرمربی کروات تیم امید درباره زلاتکو دالیچ که در جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی کرواسی را به عنوان نایب‌قهرمانی رساند، تأکید کرد: نتایج تأیید می‌کند که انتصاب دالیچ به عنوان سرمربی کرواسی تصمیمی درست و فوق‌العاده‌ بود. او با کیفیت کاری‌اش موفق شد همکاری خوبی را با بازیکنان تیم ملی کرواسی رقم بزند. آنها در جام جهانی یا از رقبای خود سرتر بودند، یا سطحی برابر داشتند. حتی در فینال جام جهانی 2018 نیز با فرانسه بازی برابری ارائه کردند و تنها تاوان اشتباهات خود را دادند.

 

وی ادامه داد: امیدوارم دالیچ همین سطح از بازی را حفظ کند و حتی به سطح بهتری هم برساند. او در ادامه بازیکنانی را در اختیار نخواهد داشت و باید راه‌حلی برای این موضوع پیدا کند، اما این کار زمان‌بر خواهد برد. لیگ ملت‌های اروپا به دالیچ کمک کرد تا برخی بازیکنان خاص را محک بزند. او اکنون با سه ماه فرصتی که دارد تیم ملی کرواسی را برای مسابقات انتخابی یورو 2020 آماده خواهد کرد. کار آسانی در پیش نداریم و نباید آماده‌سازی خود را دستکم بگیریم. فوتبال به طرز قابل‌توجهی پیشرفت کرده و دیگر حریف ضعیفی وجود ندارد.

نظر شما