شناسهٔ خبر: 29883829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در راستای مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات استان کرمانشاه

در نشستی صمیمی بین مدیر کل آموزش و پرورش استان و رییس ستاد عتبات عالیات، تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، به منظور کمک به بازسازی و توسعه‌ی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و سایر اماکن مذهبی و در راستای مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان در این امر مهم، صبح امروز، دوشنبه ۱9 آذرماه97، در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، صحرایی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، به اقدامات و کارهای صورت گرفته توسط ستاد بازسازی عتبات استان در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: با مشارکت آگاهانه و حضور داوطلبانه در امر بازسازی و توسعه‌ی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و سایر اماکن مذهبی در کشور عراق، کارهای بسیار خوب و ارزشمندی انجام شده که امیدواریم با همیاری و همکاری مجموعه خدوم آموزش و پرورش،  شاهد موفقیت‌های بیشتر در انجام رسالت خویش باشیم.

وی به برنامه‌های دراز مدت جهت بازسازی اماکن مقدس و مذهبی اشاره داشت و گفت: انتظار ما از خانواده بزرگ آموزش و پرورش این است که در این راستا همچنان گذشته همراه ما باشند.

سپس دکتر مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرروش استان، ضمن سلام و خیر مقدم گفت: ما هر چه داریم از برکت وجود پیامبر اکرم (ص)و فرزندان و ائمه معصومین است و به خود می بالیم که وارث و حافظ میراث بزرگ و ارزشمند پیامبر و خاندان پاکش هستیم.

یزدان پناه به جانفشانی رزمندگان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در سرزمین‌های اسلامی عراق و سوریه‌ و شکست بدنامان و تروریست‌ها و حامیان پشت صحنه آنها اشاره داشت و این افتخار را مدیون خون پاک شهیدان مدافع حرم و در کل رزمندگان جان بر کفی دانست که از همه چیز خود در جهت حفظ و اعتلای ارزشهای نظام مقدس ایران اسلامی گذشتند.

وی گفت ما ایرانی‌ها وارث همین میراث بزرگ هستیم و امروز در بحث بازسازی حرم‌های مطهر و اماکن مقدس در کشورهای همسایه سنگ تمام گذاشته‌ایم و خواهیم گذاشت.

وی به خیل و انبوه زائران حرم امام حسین(ع) اشاره کرد که چنان دلهرهای در دل دشمان ایران اسلامی انداخته که جرات انجام حرکات اشتباه را به خود نمی دهند.

یزدان پناه به کلام پیامبر(ص) در حفظ ظاهر و آراستگی اشاره داشت و افزود: این جا هم نیاز به آراستگی است و آراسته بودن و ظاهر خوب اماکن مذهبی تلاشی در حفظ شأن  و جایگاه مذهبی و دینی این اماکن است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: اکنون امضای این تفاهم نامه قدم بزرگ دیگری در راستای حفظ و پاسداشت اماکن مذهبی و امامان معصوم می باشد و آموزش و پرورش استان حاضر است در زمینه اطلاع رسانی و جذب کمک‌های داوطلبانه مردمی، یاریگر ستاد بازسازی عتبات استان باشد و  بستر مناسب برای افزایش انگیزه و توسعه فرهنگ مشارکت با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی داوطلبانه فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده‌های آنها در سراسر استان به منظور کمک به بازسازی و توسعه‌ی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و سایر اماکن مذهبی را فراهم نماید.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرروش استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات به امضای دکتر مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات رسید.

 

نظر شما