شناسهٔ خبر: 29883582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شبکه ملی اطلاعات برای حفظ حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است

معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور در شورای هماهنگی مدیران حوزه ICT استان اردبیل که در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، گفت: شبکه ملی اطلاعات برای حفظ حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، سعید مهدیون معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی در شورای هماهنگی مدیران حوزه ICT استان اردبیل با اشاره به اینکه بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مورد توجه است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش اصلی را در حوزه زیرساختی فضای مجازی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای حفظ حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است و مدیریت فضای مجازی کشور باید داخل کشور صورت گیرد .

معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور با اشاره به تاثیرگذاری شرکتهای حوزه ICT و فضای مجازی در سبک زندگی و توسعه اقتصادی افزود : توجه به مزایا و معایب فضای مجازی بسیار مهم و اساسی است و بسیاری از آسیب های اجتماعی زایده شبکه های اجتماعی است و دلیل این موضوع عدم مدیریت درست این فضاهاست .

وی افزود : باید هدایت درست در تمامی عرصه ها در حوزه فضای مجازی صورت گیرد و ماموریت های مهمی در این خصوص داریم .

بهروز رزمی مدیر کل ICT اردبیل، نیز در این جلسه با اشاره به زیرساخت های استان اردبیل گفت: در حوزه زیرساختی استان اردبیل در وضعیت نسبتا مطلوبی است و پهنای باند قابل دسترس در استان چندین برابر مصرف فعلی استان است .

وی با اشاره به سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات در استان افزود: تمامی 26 شهر استان اردبیل از نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره مند هستند و 1350 روستا نیز تا پایان سال از نعمت اینترنت پرسرعت روستایی بهره مند می شوند. 

بهروز رزمی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردیبهشت ماه سالجاری به استان و مصوبات این سفر گفت : مصوبات این سفر در حال پیگیری است و تا پایان سال تمامی این مصوبات اجرایی می شوند .

رزمی با اشاره به پیشرفت پروژه مجتمع ICT استان گفت : امیدواریم تا با تامین بموقع اعتبار پروژه ، شاهد افتتاح مجتمع بزرگ ICT استان در نیمه دوم سال 1398 در استان باشیم .

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به توسعه شبکه های زیرساختی استان گفت: در کنار توسعه زیرساخت ها، بکارگیری این زیرساختها برای توسعه کسب و کارهای نوپا مهم است و در کنار تحول دیجیتال به اقتصاد دیجیتال نیز باید توجه شود که عملکرد دو ساله اخیر استان ، از خیزش مناسبی در این زمینه حکایت دارد.

نظر شما