شناسهٔ خبر: 29883525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رشد کم جان شاخص در سایه بیم و امیدها/ بزرگان بورسی همچنان در استراحت به سر می‌برند

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - امین خدابخش؛ بازار سهام امروز را نیز بدون فراز و فرودی قابل توجه سپری کرده است. در این روز، که رشد کم رمق شاخص‌ها در آن حاکی از نوعی دو دلی در بین فعالان بازار است.

در گروه شیمیایی که مهمترین حاضران آن را نمادهای صنعت پتروشیمی تشکیل می‌دهند، جو منفی حکمفرماست. کاهش قیمت بیشتر سهم‌های این گروه اغلب به دلیل شیب منفی قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی و عدم اطمینان نسبت به آینده فروش و مشکلات تبادل ارز بین خریدار با فروشندگان است.

نمادهای پالایشی و تولیدکننده روان کار که تحت عنوان فرآورده‌های نفتی در بازار معامله می‌شوند نیز تا این لحظه محدوده‌های منفی قیمت را برگزیده‌اند. نمادهای این صنعت نیز همچون شرکتهای پتروشیمی تحت تاثیر قیمت نفت و کاهش آن در هفته‌های اخیر قرار دارد؛ کاهشی که تا کنون اصلاح امیدوار کننده‌ای را در پی نداشته است. گفتنی است تنها نماد سبزپوش این گروه «ونفت» از توقف برگشته است که توانسته افزایش قیمت حدوداً هشت درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد.

در گروه خودرو و ساخت قطعات، نمادهای خودرویی که دو روز گذشته را امیدوار کننده طی کرده بودند، امروز در محدوده‌های منفی نوسان می‌کنند. گفتنی است کاهش یاد شده در نمادهای قطعه ساز بسیار چشمگیرتر از افت قیمت سهام خودرو سازان است.

نمادهای گروه بانکی که دیروز به واسطه خبر افزایش سرمایه «وتجارت» به یکباره تا صف خرید پیش رفتند، هم اکنون اغلب در محدوده‌های منفی معامله می‌شوند. این در حالی است که در ابتدای روزجاری نیز شاهد نوسان مثبت قیمتی در این گروه بوده‌ایم.

 

آمار و ارقام بازار

مجموع معاملات بورس و فرابورس تاکنون به حجم یک میلیارد و 963 میلیون سهم به ارزش 530  میلیارد تومان رسیده است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی، «فارس»، «وتجارت» و «وبملت» بیشترین نقش  مثبت و نمادهای «فملی»، «جم» و «خودرو» بیشترین نقش منفی را در حرکت امروز شاخص داشته‌اند. شاخص آیفکس نیز که تا کنون  11.52 واحد افزایش را تجربه کرده است تحت تاثیر نمادهایی همچون «ذوب»، «مارون» و «میدکو» قراردارد.

نظر شما