شناسهٔ خبر: 29883479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ادعای شبه نظامیان کُرد درباره آزادسازی 200 غیر نظامی در دیرالزور سوریه

شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که توانسته‌اند 200 غیر نظامی را در محور «هجین» واقع در استان دیرالزور آزاد کنند.

صاحب‌خبر -

العالم- سوریه

منابع خبری معارض از پیشروی شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- در برابر داعش خبر می‌دهند.

پایگاه خبری معارض «الحل» گزارش داد که نیروهای دموکراتیک توانسته‌اند 200 غیر نظامی را در محور «هجین» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) آزاد کنند.

الحل اعلام کرد که شبه نظامیان کُرد این افراد غیر نظامی را پس از درگیری شدید با گروه تروریستی داعش در منطقه هجین آزاد کرده‌اند.

منابع محلی به این پایگاه خبری گفتند که داعش هزاران غیر نظامی را در آخرین منطقه تحت اشغال خود در دیرالزور گروگان گرفته است.

این منابع می‌گویند که داعش «از افراد زندانی به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کند» و اجازه نمی‌دهد که از منطقه درگیری با شبه نظامیان کُرد خارج شوند.

الحل همچنین به نقل از کسانی که آنان را «فعالان دیرالزور» می‌خواند گزارش داد که شبه نظامیان کُرد بار دیگر توانسته‌اند بر بمیارستان هجین مسلط شوند.

این فعالان همچنین اعلام کردند که عناصر کُرد در حال پیشروی در داخل هجین هستند و تجهیزات نظامی زیادی به این منطقه رسیده است.

یک منبع نزدیک به شبه نظامیان کُرد هم به الحل گفت که شمار زیادی از نیروهای کُرد وارد جنگ با داعش شده‌اند.

به گفته وی، شمار زیادی از کسانی که اخیرا به شبه نظامیان کُرد پیوسته‌اند، از عناصر عرب هستند و شمار زیادی از زنان نیز به این منطقه اعزام شده‌اند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -که مقرش در لندن قرار دارد- اعلام کرد که شمار شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک که در هجین حضور دارند به 17 هزار نفر می‌رسد.

نظر شما