شناسهٔ خبر: 29883256 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی تهران:

5 سال تصمیمی برای ارز نگرفتیم یکباره 30 بخشنامه صادر کردیم/ صادرکنندگان خوشنام کار را متوقف کرده‌اند

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در خصوص ارز که عمدتا بحث روز است حدود ٥ سال برای تک نرخی کردن و واقعی کردن نرخ تصمیم نگرفتیم و به یکباره سی بخشنامه صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران مسعود خوانساری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: یک سوال در ذهن دارم آن اینکه چرا کشور ما با توجه به پتانسیل‌های داخل کشور که مسیر شمال به جنوب، موقعیت سرزمینی و هم مرزی با هشت کشور از مشخصه‌های آن است،  بیش از سه میلیون بیکار داشته و پنج دهک جامعه زیر خط فقر به سر می برند؟ این در حالی است که نخبه‌ها هر سال کشور را ترک می‌کنند و همه اینها به این برمی‌گردد که در مواقع مناسب تصمیم نمی‌گیریم.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: در خصوص ارز که عمدتا بحث روز است حدود ٥ سال برای تک نرخی کردن و واقعی کردن نرخ تصمیم نگرفتیم و به یکباره سی بخشنامه صادر شد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی را در اقتصاد باور نداریم، افزود: کشورها بدون مشارکت بخش خصوصی رشد نمی کنند.

وی همچینین به FATF  اشاره و اظهار داشت: در FATF  به موقع تصمیم نگرفتیم، به خوب و بد آن کاری ندارم ولی بالاخره باید روی آن تصمیم بگیریم.

خوانساری گفت: سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری مورد عمل واقع نمی‌شود؛ این در حالی است که صادرات با مشکلات مزمن مواجه است و از خبرگان این بخش نظرخواهی نمی‌شود ؛ این در حالی است که بسیاری از صادرکنندگان خوشنام کار صادرات را متوقف کرده‌اند.

نظر شما