شناسهٔ خبر: 29883219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عالی ترین مقام فرهنگی مازندران؛

حفظ کرامت انسان بهتر از موقعیت کاری است

شالویی، حفظ کرامت انسان را بهتر از موقعیت کاری دانست و گفت: راضی بودن یک کارمند از فعالیتش در اداره بسیار جای مسرت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شسبتان از ساری، محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، امروز دو شنبه (18 آذر) با بانوان کارمند این اداره و همچنین بانوان شاغل در ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد دیار علویان، نشست صمیمی داشت.

 

وی طی سخنانی گفت: زندگی انسان ها با آرامش، آسودگی، همراه با خوشحالی و لبخند بهتر از زندگی تحت فشار کار است.

 

حفظ کرامت انسان ها بهتر از موقعیت کاری است

شالویی اظهار کرد: حفظ کرامت انسان ها بهتر از موقعیت کاری است و راضی بودن یک کارمند از فعالیتش در اداره بسیار جای مسرت و رضایت دارد.

 

همه، بازیگر و تماشاگر در این دنیا هستند

وی بیان کرد: تمام دنیا به گفته قرآن، لهو و لعب و بازیچه است و همه ما در حال حاضر بازیگر و تماشاگر در این دنیا هستیم.

 

انسان ها، متعلق به عالَم بالا هستند

عالی ترین مقام فرهنگی مازندران ابراز کرد: انسان ها در این دنیا، بازی می کنند اما این امر ماندگاری نیست چرا که همه متعلق به عالَم بالا هستیم و ماندگار در این دنیا و عاَلم فانی نیستیم.

 

وی گفت: پنداشتن هر انسان به اینکه متعلق به عالَم است، پنداری اشتباه است بنابراین باید به عالَم بالا و رسیدن به درجات این مکان، اهتمام ویژه صورت گیرد.

 

16 آذر، روز ملاقات مولوی و شمس بود

شالویی با اشاره به اینکه16 آذر علاوه بر روز دانشجو، روز ملاقات مولوی و شمس بود، اظهار کرد: شمس تبریزی، اصالتا خویی و برخی نیز اهل تبریز، وی را نامیدند که به کشف شهود بسیار مشهور بود.

 

وی بیان کرد: عِلم موجب می شود که انسان به خاطر سرگرمی و مشغولیات از کشف شهود، فاصله بگیرد.

 

شالویی ابراز کرد: بُریدن به معنای عدم وابستگی است که در کنار یکدیگر، زندگی کنیم اما نباید وابسته زیاد به هم باشیم.

 

وی با اشاره به این بیت از شعر  مولانا که «بشنو از نی چو حکایت می کند   از جدایی ها، شکایت می کند» و همچنین آیه «انا الله و انا الیه راجعون»، گفت: بازگشت همه به سوی الله است بنابراین انسان ها باید به اصل خود یعنی عالَم بالا و پروردگار یکتا، توجه و تامل ویژه ای داشته باشند.

 

این دومین نشست از زمان مسئولیت شالویی به عالی ترین مقام فرهنگی مازندران بود که در آن، نظرات و پیشنهادهای بانوان نظیر توجه ویژه به ورزش، تعبیه مهد کودک برای فرزندان خردسال مادران شاغل در اداره، اهتمام به مسکن و ... مطرح شد که وی بر اجرایی کردن آنها در حد امکان، تاکید کرد.

 

به گزارش شبستان، شانیا نوری فر به جهت فعالیت چشمگیر در صندوق اعتباری هنرمندان و پیگیری بیمه و دیگر کارهای این قشر از جامعه در مازندران از سوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، مورد تقدیر قرار گرفت که لوح وی از سوی شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان به این بانوی فعال، اهدا شد.

نظر شما