شناسهٔ خبر: 29882993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عدالت حلقه وصل مردم و حکومت است

گروه اجتماعی - استاد سابق دانشگاه اصفهان گفت: زمانی که در جامعه عدالت و مساوات اجرا شود، مردم رابطه دوستی با حکومت برقرار می‌کنند، یعنی در این شرایط هم دولت در کار خود موفق‌تر است و هم مردم احساس خرسندی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عدالت حلقه وصل مردم و حکومت است

فضل‌الله صلواتی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در مورد عدالت‌خواهی، اظهار کرد: انسان‌ها در همه جای دنیا به دنبال عدالت بوده‌ و هستند و از اول تاریخ که انسان عقل، شعور و درک پیدا کرد، علاقه داشت که با عدالت، محبت و صمیمیت با او رفتار شود.
وی افزود: مردم در هر جامعه‌‌ای با اینکه عده‌ای در اثر زر و روز و تزویر بخواهند به جان و مال مردم تجاوز کنند، مقابله خواهد کرد. در واقع انسان‌ها از ابتدای خلقت، خواهان عدالت بوده‌اند و در هر صورت عدالت باید اجرا شود.
استاد سابق دانشگاه اصفهان بیان کرد: اساس اسلام نیز بر عدالت است و هنگامی که مردم به دنبال تحقق حکومت جمهوری اسلامی بوده‌اند، نظر آن‌ها به عدالت معطوف بود، در واقع حکومت دینی به معنای عدالت است. اولین دستور اسلام  عدل می‌باشد و خداوند نیز عادل است و در صورتی که عدالت نباشد، جامعه از هم پاشیده می‌شود.

صلواتی ادامه داد: اگر حکومت دینی بر پایه عدالت برپا نشد، اثر و فایده‌ای نخواهد داشت و این حکومت نمی‌تواند اسلامی باشد. در دادگاه‌ها، نهادهای قانون‌گذاری و در امور قضایی باید اصل مساوات، عدالت و برابری رعایت شود و اگر اجرا نشود، زندگی مردم به سوی سختی و ناراحتی پیش می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که در جامعه عدالت و مساوات اجرا شود، مردم رابطه دوستی با حکومت برقرار می‌کنند، یعنی بین مردم دشمنی‌ و تبعیض کاهش می‌یابد و یک نوع یکسانی در جامعه ایجاد می‌شود. در این شرایط هم دولت در کار خود موفق‌تر است و هم مردم احساس خرسندی می‌کنند.
وی افزود: عدالت راه رسیدن به جامعه‌ای سعادتمند است. اگر در جامعه‌ای ظلم، جهل و نا آگاهی باشد، جامعه به عدالت نمی‌رسد و متقابلا موفقیتی به دست نمی‌آید.
این استاد سابق دانشگاه اظهار کرد: عدالت، تبعیض را در جامعه از بین می‌برد. مردم هم دوست دارند که تبعیض در کار نباشد و اگراز طرف حکومت و نظام با عدالت با مردم رفتار شود، مردم دیگر مشکل ندارند. نظام عادلانه باید وجود داشته باشد، تا طبیعت، زندگی و توسعه به صورت پویا و منظم برقرار می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما