شناسهٔ خبر: 29882732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

وزیر امور خارجه روسیه

جنگ تجاری آمریکا شفافیت بازار مالی را تحت الشعاع قرار می‌دهد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است که نظام تجارت بین‌الملل همچنان باز بماند اما سیاست‌های تجاری آمریکا هم راستا با شفافیت بازارهای جهانی نیست.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است که نظام تجارت بین‌الملل همچنان آزاد بماند اما سیاست‌های تجاری آمریکا با شفافیت بازارهای مالی در تناقض است.

لاوروف در مصاحبه با شبکه خبری قزاق خبر گفت: ما خواستار باز ماندن نظام تجارت بین‌الملل هستیم و می‌خواهیم که این نظام باقی بماند. البته سیاست‌های آمریکا کمکی به این مسئله نمی‌کند.چرا که این کشور قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا را تغییر داده است و از طرف دیگر از قرارداد تجارت آزاد ترانس پسفیک خارج شده است.

به گفته این مقام روس دولت آمریکا این امکان را برای رئیس‌جمهور این کشور فراهم کرده است تا بدون توجه به ساختارهای بین‌المللی و تعهدات بلندمدت تصمیمات مهم را به صورت شخصی اتخاذ کند.

لاوروف درباره موضع روسیه در قبال تنش تجاری بین چین و آمریکا گفت: مسکو تمایلی به حمایت از هیچ کدام از طرفین ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد:‌ما نمی‌خواهیم مشکل را از طریق مشارکت در جنگ تجاری و حمایت از یکی از طرفین حل کنیم بلکه خواستار حل مشکل از طریق روند قانونی در سازمان تجارت جهانی، همان کاری که ما در شرایط کنونی انجام می‌دهیم، هستیم.

این همان کاری است که چین به اتحادیه اروپا در قبال سیاست‌های آمریکا انجام می‌دهد.

فارس

نظر شما