شناسهٔ خبر: 29882368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نوید مظفری در گفتگو با مشرق:

پنالتی پرسپولیس اشتباه و گل سپاهان صحیح بود/حمایت دولت از پرسپولیس دور از ذهن است

کارشناس داوری فوتبال گفت: چون تصمیم فغانی در اعلام نکردن خطای مهاجم پرسپولیس درون محوطه سپاهان روی نتیجه بازی تأثیر مستقیم داشته نمره خوبی از نظر داوری نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – دیدار حساس دو تیم بالای جدولی سپاهان و پرسپولیس طبق پیش بینی های به عمل آمده با حواشی زیادی به ویژه از سوی مسایل داوری همراه شد. پنالتی که علیرضا فغانی داور بازی برای پرسپولیس گرفت در انتهای بازی از سوی خیلی از کارشناسان داوری غلط قلمداد شده و در نهایت بحث داوری در این مصاف را زیر سئوال برد.

نوید مظفری در گفت و گو با مشرق، در بحث کارشناسی دواری بازی سپاهان – پرسپولیس و تبعات اتفاقات آن از سوی باشگاه اصفهانی نقطه نظراتش را بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی: فغانی شده قلدرخان ایران/ او باید تا آخر فصل محروم شود

واکنش سیدجلال به اشتباه بودن پنالتی پرسپولیس

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*تحلیل کلی تان از داوری دیدار سپاهان – پرسپولیس چیست؟

- این مسابقه صحنه های زیادی از نظر بحث داوری نداشت. شاید دو سه صحنه بیشتر نبود. یکی از آنها گل آفساید مهاجم سپاهان بود که کاملا مشخص بود گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. مورد دیگر هم دو کارت زرد و قرمزی بود که منجر به اخراج دو بازیکن از دو تیم شد. البته متوجه نشدیم دلیلش چه بود چون تصویر کاملی از این اتفاق ندیدیم. این موضوع واضح نبود و نمی توانم در این باره حرف بزنم.

* صحنه پنالتی و گل پرسپولیس چطور؟

- صحنه اصلی داوری خطای دست بازیکن سپاهان بود که به نوبه خودش درست گرفته شد ولی قبل از آن مهاجم پرسپولیس مدافع سپاهان را هل می دهد و باید ابتدا خطا گرفته می شد و پنالتی درست نبود.

* چطور می شود داوری بین المللی مانند فغانی آن خطای واضح را نبیند؟

- طبیعتا در این قبیل صحنه ها داور ممکن است روی نقطه دیگری از محوطه زوم شده باشد که این خطا را ندیده است. مثلا مراقب خطا روی دروازه بان بوده یا نقطه فرود توپ را می دیده است. کاملا مشخص بود که داور این صحنه را ندیده چون کاملا واضح بود روی بازیکن سپاهان خطا صورت می گیرد.

* روی صحنه گل سپاهان، پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند مهاجم سپاهان (استنلی کی روش) روی هوا با آرنج به گردن سید جلال ضربه زده است؟

- نه! در آن صحنه وقتی مدافع قرمز به هوا بلند شد دروازه بان پرسپولیس هم از عقب می آید و این باعث می شود که سید جلال بین دو بازیکن قرار بگیرد و کی روش استنلی خطایی نکرد.

* کارت زرد اول کی روش استنلی درست بود؟

- بله در آن صحنه کی روش بی احتیاطی کرد و باید کارت زرد می گرفت. داور از کارت های زرد خودش برای مدیریت زمین و مسابقه استفاده می کند و همه کارتهای زرد هم درست بود.

* چه نمره ای به فغانی می توان داد؟

- من در ورزشگاه نبودم و باید در زمین بود و اتفاقات را لمس کرد ولی طبیعتا وقتی گلی به ثمر می رسد که پیش از آن خطایی صورت گرفته و تأثیرگذار در نتیجه بازی است نمی توان نمره خوبی به داور بازی داد.

* حمله شدید به داور بازی از سوی سرمربی تیم سپاهان را چطور ارزیابی می کنید؟

- فکر می کنم مطرح شدن این مسایل چه از طرف داور، چه از طرف بازیکنان و سرمربی ها باید با رعایت احترام باشد. این مسایل بهتر است از طرف باشگاه با نامه نگاری به فدراسیون و کمیته انضباطی حل شوند. نباید این موضوعات در جامعه مطرح شود. این گله گزاری‌ها را از هر دو طرف تقبیح می کنم. هم داوران و هم مربیان باید حرمتها را حفظ کنند.

* شائبه ای که اصفهانی ها به آن دامن می زنند این است که دولت به تیم پرسپولیس لطف می کند، این را چطور ارزیابی می کنید؟

- کلا این مسایل را دور از ذهن می دانم. همانطور که نمی توانم قبول کنم چون مدیران فدراسیون اصفهانی هستند دوست دارند از تیم های اصفهانی لیگ برتر حمایت کنند، این مسایل را هم نمی پذیرم که وزارت ورزش چون متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است از آنها حمایت می کند.

نظر شما