شناسهٔ خبر: 29882202 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش زندگی و مهارت‌های اجتماعی؛ حلقه مفقوده مقاطع آموزشی

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری یزد آموزش زندگی و مهارت‌های اجتماعی را حلقه مفقوده مقاطع آموزشی در کشور دانست و گفت: باید با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی و تعالیم متعالی اسلامی محتوای آموزشی مناسب در سرفصل‌های آموزشی کشور گنجانده شود.

صاحب‌خبر -

ب

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد 19 آذرماه در نشست شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان یزد اظهار کرد: مداخله دادگستری در فرایند طلاق و تلاش در جهت تداوم بخشیدن به زندگی زوج های در آستانه طلاق یک اقدام دیر هنگام است، که با طراحی یک فرایند آموزش محور و مشاوره ای سعی می شود تا آخرین اقدامات را در جلوگیری از متلاشی شدن یک خانواده و طلاق صورت دهد که البته می توان اذعان کرد اثر گذار هم بوده و از طلاق و جدایی بسیاری از زوج ها جلوگیری نموده است.
وی با تأکید بر این مسئله که باید به مشکلات مراکز مشاوره رسیدگی و اقداماتی در حمایت از این مراکز صورت گیرد افزود: به هر طریق اصلاح ذات البین از مسائل مورد تأکید ائمه اطهار و مأجور درگاه الهی است و مراکز مشاوره نیز در این زمینه خدمت می کنند که باید مورد حمایت قرار گرفته و سعی شود موانع کاری و مشکلات بر سر راه این مراکز برداشته شود.
این مقام قضایی بیان کرد: بسیاری از اعمال را نمی توان با مادیات مورد ارزیابی قرار داد و از آن جمله می توان از همین تلاش ممدوح و ستودنی مراکز مشاوره در مسیر ترمیم زندگی زوج های در آستانه طلاق نام برد، تلاشی که طبق سوابق آماری از وقوع بیش از هزار فقره طلاق در شش ماهه نخست سال جاری جلوگیری و با سازش یا انصراف متقاضی پرونده در دادگاه مطرح نشده است.
وی به اقدامات خوب دستگاه قضایی در سنوات اخیر در زمینه تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: نهاد خانوده از مهمترین ارکان یک اجتماع است و همه باید در مسیر استحکام آن تلاش کنند که دادگستری نیز در این مسیر مسئولیت دارد و باید تمام همت خود در این جهت انجام دهد.
رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: دشمن با ماهواره و فضای مجازی برای انهدام نهاد خانواده برنامه دارد و در این زمینه از هیج حربه و تزویری نیز نمی گذرد و این رسالت ماست که باید در یک برنامه بلند مدت خانواده های ایرانی را نسبت به مشکلات و هجمه ها مقاوم نماییم.
وی ابراز کرد: جوان در آستانه ازدواج اعم از دختر و پسر باید مهارت های زندگی را از سنوات قبل آموزش ببیند و نسبت به بسیاری از هجمه های ضد فرهنگی دشمنان آگاهی پیدا کند تا در زندگی مشترک خود، قدرت اداره یک زندگی و مهارت مدیریت آن را داشته باشد.
حبیبی، آموزش زندگی و مهارت های اجتماعی را حلقه مفقوده مقاطع آموزشی در کشور برشمرد و بیان کرد: باید با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی و تعالیم متعالی اسلامی محتوای آموزشی مناسب در سرفصل های آموزشی کشور گنجانده شود تا انتخاب شریک زندگی، اداره زندگی مشترک و تربیت نسل بر اساس یک شناخت عمیق شکل بگیرد.
یادآور می شود در این نشست مسئولان مراکز مشاوره به بیان دیدگاه های خود پرداختند و نسبت به حل و فصل برخی از مشکلات و موانع کاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام

نظر شما