شناسهٔ خبر: 29881622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طرح «40 قاضی 40 مسجد» در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی دادگستری استان یزد از اجرای طرح «۴۰ قاضی ۴۰ مسجد» به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

طرح «40 قاضی 40 مسجد» در یزد اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد عصر روز گذشته، 18 آذرماه در جمع مسئولان فرهنگی حوزه های قضایی و همچنین سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان یزد اظهار کرد: باید برای تحقق اهداف عالیه نظام، در صحنه کار و تلاش حاضر بود و با تمام توان کار کرد.
این مقام قضایی بر استفاده از هسته های جهادی و اجرای برنامه های فرهنگی تأکید کرد و افزود: هسته های جهادی یعنی فرصت استفاده از یک نیروی کارآمد فرهنگی که داوطلبانه و ایثار گرانه در میدان کار فرهنگی حاضر شده و انجام وظیفه می نماید.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طرح 40 قاضی 40 مسجد یک طرح فرهنگی است که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می شود و قضات مجرب و فرهیخته دادگستری استان در بین آحاد مردم در مساجد حاضر شده و ضمن تبیین اهداف متعالی نظام اسلامی و خدمات دستگاه قضا به پرسش های مردمی پاسخ خواهد داد.
عرشیان همچنین از اجرای طرح 40 قاضی 40 خاطره خبر داد و افزود: در این طرح 40 خاطره ماندگار و خاص قضات مجرب دادگستری در سنوات خدمت تدوین و منتشر می شود.
حجت السلام سیدمحمد مسعود معصومی لاری، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه نیز در این نشست اظهار کرد: کار فرهنگی خلاصه در برنامه های ابلاغی نیست و مسئول فرهنگی باید در تمام مراحل و ارکان کاری خود بهترین فرد در انجام امور شغلی و خدمت رسانی به مردم باشد.
وی تصریح کرد: عرصه کار فرهنگی یک عرصه گسترده و پهناور است و از این رو فکر فرهنگی نیز باید یک فکر گسترده، حرفه ای و خلاق باشد.
این مقام مسئول اظهار کرد: برخی کار فرهنگی را منوط به تخصیص بودجه فرهنگی می دانند و همواره از کمبود اعتبار و امکانات گلایه دارند که این صحیح نیست و هنر آن است که یک فرد فرهنگی در عین کمبود اعتبار و امکانات با تکیه بر خلاقیت و اندیشه خود یک کار فرهنگی ماندگار و اثر گذار انجام دهد.
وی بر انجام برنامه های فرهنگی در حوزه خانواده تأکید کرد و گفت: در سنوات اخیر فعالیت های خوبی در حوزه خانواده صورت گرفته است اما باید در این زمینه بیشتر کار کرد و برنامه های بیشتری در حوزه خانواده تدوین و اجر نمود.
حجت الاسلام معصومی لاری، توازن بخشی امور فرهنگی را خواستار شد و گفت: باید ضمن اجتناب از فعالیت های قشری، برنامه های فرهنگی به گونه طراحی و اجرا شود که تمام مخاطبان را درگیر نماید و همه از برنامه های فرهنگی بهره مند شوند.
وی توزیع زمانی، مکانی و ایجاد تعادل در برنامه های فرهنگی را اولویت سال جاری ذکر کرد و افزود: با رصد انجام شده از مرکز در سال گذشته، وضعیت کار فرهنگی در مراکز استان ها به مراتب بیشتر و بهتر از شهرستان ها بوده و تمرکز بیشتر برنامه ها در ماه های پایانی سال بوده که از این رو باید نسبت به تعادل بخشی آن اقدام کرد و ضمن توزیع برنامه های فرهنگی در طول سال، حوزه های قضایی و شهرستان ها را نیز همسو و همراه با مراکز استان دخیل در برنامه های فرهنگی نمود.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، از جام معرفت به عنوان یکی از بهترین و کیفی ترین طرح های فرهنگی در سنوات اخیر یاد کرد و گفت: جام معرفت که یک طرح کتابخوانی جمعی است و افراد به صورت تیم با مطالعه کتاب تعیین شده به رقابت با تیم های رقیب می پردازند، یک طرح بسیار دقیق، جذاب و هوشمندانه است که ابتدا از دادگستری شروع شد و در مراحل بعدی در کل کشور و برای همه دستگاه ها اجرا می شود.
وی تصریح کرد: طرح جام معرفت در یک رقابت جذاب و هیجان انگیز میل به مطالعه و رقابت در کتابخوانی را افزایش می دهد و اهداف بسیار خوب و ارزشمندی را محقق خواهد ساخت.

انتهای پیام

نظر شما