شناسهٔ خبر: 29881620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول ستاد اقامه نماز کردستان هدف خداوند از خلقت انسان را عبادت و اقامه نماز را موجب ذکر خداوند و دوری از گناه و منکرات دانست و بیان کرد: در دنیای امروز و با این همه هجمه و وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف، نماز مهم‌ترین راه مقابله با این آسیب‌ها است.

صاحب‌خبر -

نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، مسئول ستاد اقامه نماز کردستان امروز، 19 آذرماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدامات مؤثر و فعالیت‌های صورت گرفته از اهتمام و تلاش کلیه مجموعه و دست اندرکاران امر در عملیاتی کردن برنامه‌های نماز و قرآن تشکر کرد.
وی با بیان اینکه مسئولیت اجرای برنامه‌های نماز را قرآن کریم بر دوش ما گذاشته است، افزود: وظیفه ما نشأت گرفته از آیات قرآن کریم است و بر همین اساس ستاد اقامه نماز کشور و دولت محترم نیز مصوباتی در راستای توسعه و تعمیق برنامه‌های نماز در سطح جامعه تبیین و ابلاغ کرده‌اند.
اکبر عظیمی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز از منظر قرآن و احادیث، هدف خداوند از خلقت انسان را عبادت و اقامه نماز را موجب ذکر خداوند و دوری از گناه و منکرات دانست و بیان کرد: در دنیای امروز و با این همه هجمه و وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف، نماز مهم‌ترین راه مقابله با این آسیب‌ها است.
وی با اشاره به ارزیابی سالیانه فعالیت نماز دستگاه‌های مختلف بر اساس شاخص‌های ابلاغی و نحوه نظارت و رصد اقدامات عنوان کرد: ارزیابی فعالیت‌های آموزش و پرورش بر اساس موافقت نامه وزارت و ستاد اقامه نماز انجام می‌شود.
مسئول ستاد اقامه نماز استان در بخش دیگری از سخنان خود به موافقت نامه وزارت آموزش پرورش و ستاد اقامه نماز پرداخت و با تاکید بر بومی سازی موافقت نامه گفت: مبنای عمل و ارزیابی موافقت نامه ابلاغی است و دستورالعمل وزارتی نیز معیار اقدامات بوده و باید عملیاتی شود.
وی با درخواست از شورای قرآن، نماز و عترت استان برای شناسایی نمونه‌های بارز اقامه نماز و مستند سازی فعالیت‌ها برای حضور در نشست‌های کشوری گفت: قطعاً در استان کردستان نیز نوآوری و ابتکاراتی وجود دارد که قابل رقابت با سایر استانها است.
عظیمی بر برگزاری دوره آموزشی به منظور توانمند سازی امامان جماعت مدارس در سطح شهرستانها و مناطق تاکید کرد و گفت: در این خصوص ستاد اقامه نماز آمادگی لازم برای تأمین مدرسین را دارد.
وی تجهیز نماز خانه مدارس و بهره گیری از امکانات در اختیار و برخورداری از حداقلی تجهیزات را لازم دانست و خواستار برگزاری جشن‌های تلکیف دانش آموزی، تبلیغات و فضا سازی و برنامه ریزی بیشتر در این خصوص و هم چنین اجرای مسابقات اذان، قرآن و نماز شد.
عظیمی حضور مسئولان در نماز جماعت مدارس را اقدامی نمادین و تأثیر گذار دانست و گفت: تا حد امکان برنامه ریزی می‌شود مسئولان استان در نماز جماعت مدارس شرکت کنند.
مسئول ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه بعد از خانواده آموزش و پرورش نقش موثری در توسعه و تعمیق فرهنگ نماز دارد، یادآور شد: در کنار توجه به سایر برنامه‌ها و با احساس مسئولیت باید به نماز اهمیت ویژه داد و برای برپایی آن تلاش کرد و همه وظیفه داریم در این راستا حرکت کنیم.
انتهای پیام

نظر شما