شناسهٔ خبر: 29880793 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد

صاحب‌خبر -
فرارو- پایان هیجان، تنفر و درگیری با قهرمانی ریورپلاته. حتی جنجال آشوبگران آرژانتینی اشکالی در برگزاری مسابقه برگشت بین بوکاجنیورز و ریور پلاته ایجاد نکرد و این بار نه در بوینس‌آیرس بلکه هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید این جنگ به پایان رسید. در این دیدار دو تیم در طول ۹۰ دقیقه به تساوی ۱-۱ رسیدند، اما در وقت‌های اضافه، این ریور بود که از ۱۰ نفره شدن حریف استفاده کرد و با زدن دو گل، جام قهرمانی را از آن خود کرد.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی، بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود. در دقیقه ۱۰، اولین موقعیت جدی بازی روی یک ضربه کرنر، روی دروازه ریورپلاته ایجاد شد، اما ضربه والی انزو پرز را فرانکو آرمانی، دروازه بان ریور با جاگیری مناسب، مهار کرد.
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
در ادامه بازیکنان ریورپلاته تا اندازه‌ای توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در مقابل، بوکاجونیورز به دنبال استفاده از ضدحملات بودند، اما بازی محتاطانه هر دو تیم باعث می‌شد موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشود.
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
در دقیقه ۲۱، روی یک ضربه آزاد از میانه زمین برای بوکا جونیورز، بار دیگر این تیم صاحب موقعیت شد، اما ضربه نه چندان محکم پاوون را مدافعان ریور به بیرون فرستادند تا این موقعیت هم از بین برود.
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
پس از آن برای دقایقی بازیکنان بوکا پیش کشیدند و در دقیقه ۲۹، صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر شدند، اما این بار هم ضربه پرز به شکل خطرناکی از مقابل دروازه ریور به بیرون رفت.

در ادامه روند بازی به شکل قبل بازگشت و بازیکنان ریورپلاته بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و انتظار می‌رفت نیمه اول بدون گل به پایان برسد، اما این بوکا بود که روی یک ضد حمله به گل رسید. روی یک پاس در عمق و اشتباه مدافعان ریور بود که بندتو با آرمانی تک به تک شد و با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و نیمه اول با همان یک گل به سود بوکا به پایان رسید.

نیمه دوم را ریورپلاته بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که فرناندس در دقیقه ۴۹، کار را به تساوی بکشد، اما ضربه خطرناک او از کنار دروازه بوکاجونیورز به بیرون رفت.

حملات بازیکنان ریور ادامه داشت و در دقیقه ۵۷، پراتو و آندرادا، دروازه‌بان بوکا، برخورد مشکوکی در محوطه جریمه داشتند که بازیکنان ریور معتقد بودند داور باید پنالتی اعلام می‌کرد، اما این اتفاق رخ نداد.
 
فشار حملات ریور لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر شد و بعد از اینکه این تیم در دقیقه ۶۶، یک موقعیت خوب را از دست داد، سرانجام در دقیقه ۶۸ به گل تساوی رسید. روی یک همکاری تیمی عالی و پاس در عرض فرناندس، توپ در محوطه جریمه به پراتو رسید و او هم با یک شوت دقیق، کار را تمام کرد.

بعد از این گل بازی متعادل‌تر شد، اما باز هم این بازیکنان ریورپلاته بودند که با در اختیار داشتن توپ و میدان، موقعیت‌های خطرناک تری روی دروازه بوکا ایجاد کردند، اما در نهایت در ۹۰ دقیقه، توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد و با تساوی ۱-۱، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
وقت‌های اضافه با یک اتفاق ناگوار برای بوکا جونیورز آغاز شد. در دقیقه ۹۲ بود که خطای باریوس روی پالاسیوس باعث شد تا داور کارت زرد دوم را به او نشان بدهد و او را از زمین اخراج کند.
 
ریور از این برتری نفری استفاده کرد و بازی را کاملا در دست گرفت، اما دفاع فشرده بوکا، مانع از این ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می‌شد و در نهایت وقت اضافه اول بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند، به پایان رسید.
 
نیمه دوم وقت‌های اضافه را ریور بهتر آغاز کرد و این بار خیلی زود به گل رسید. بار دیگر روی یک حرکت در سمت چپ محوطه جریمه بوکا، توپ با پاس مایادا به کینترو رسید و او هم با یک شوت تماشایی، توپ را به گوشه دروازه آندرادا فرستاد.
 
بوکا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، علی رغم ۱۰ نفره بودن، پیش کشید و این فرصت برای ریور فراهم شد تا روی ضدحملات، چند بار تا آستانه زدن گل سوم پیش بروند.
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد

البته بوکا هم بدون شانس نبود؛ از جمله در دقیقه ۱۲۰ که چیزی نمانده بود که خارا کار را به تساوی بکشد، اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.

در مقابل، ریور روی یک ضدحمله، به گل سوم رسید. روی یک ضربه کرنر، در حالی که دروازه بان بوکا هم جلو رفته بود، بازیکنان حریف یک ضدحمله تند و تیز را ترتیب دادند و در نهایت مارتینس دروازه خالی را باز کرد تا ریور با پیروزی ۳-۱ و برتری ۵-۳ در مجموع دو دیدار، فاتح جام لیبرتادورس شود.
 
حواشی فینال لیبرتادورس
 
حضور دیبالا در بازی فینال
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
حضور ستارگان فوتبال دنیا در مسابقه فینال
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
آخرین بازیکنان بوکاجونیورز و ریورپلاته که در رئال مادرید حضور داشتند و سابقه بازی در سانتیاگو برنابئو را دارند.
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
تمسخر مدافع ریورپلاته توسط بندتو پس از به ثمر رساندن گل‌ اول بوکاجونیورز
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد
 
جام قهرمانی در دستان پرز
 
ریورپلاته ۳-۱ بوکاجنیورز؛ طلسم فینال شکسته شد

نظر شما