شناسهٔ خبر: 29880475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی فارس به مهر مطرح کرد:

۴۲ هزار معلول فارس تحت پوشش مستمری قرار گرفتند

شیراز- مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ۴۲ هزار معلول در این استان امسال تحت پوشش مستمری قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

مرتضی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون برقراری مستمری معلولان در این استان بیان کرد: در سال جاری با اقدامات صورت گرفته ۴۲ هزار معلول که در نوبت برقراری مستمری بودند تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برقراری مستمری معلولان به جد در دستور کار بوده، اظهار کرد: در حال حاضر طی دو ماهه اخیر وضعیت برخی از معلولان در کمیسیون پزشکی بهزیستی رسیدگی شده که در این راستا مسمتری معلولان برقرار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود  در بخش دیگری از سخنان پیرامون کارت هوشمند معلولان در این استان بیان کرد: تاکنون برای ۳۸ هزار نفر در فارس کارت هوشمند صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۸ هزار و ۶۰۰ معلول در استان وجود دارد، تصریح کرد: کارت این افراد پس از بررسی کمیسیون پزشکی و تعیین میزان معلولیت و استعلام ثبت احوال تأیید و صادر می‌شود تا علاوه بر ثبت اطلاعات آن‌ها به صورت الکترونیکی، زمینه دریافت سرویس‌های اجتماعی هم برای آن‌ها فراهم شود.

موسوی گفت: نیازهای حمایتی و توانبخشی معلولین توسط بهزیستی استان از دهه‌های قبلی در حال ارائه است و در حال حاضر هم خدماتی از جمله کاردرمانی، ‌گفتاردرمانی،‌ مشاوره‌های ژنتیک، وسایل توانبخشی، بهداشتی و پرداخت کمک هزینه‌هایی با توجه به بودجه‌های موجود به این مددجویان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بخش زیادی از نیازهای معلولین از سازمان‌های بیرون بهزیستی تأمین می‌شود که می‌توان به استفاده از اتوبوس، قطار، هواپیما، خدمات آموزشی، دانشگاه‌ها و ‌اماکن ورزشی اشاره کرد.

مدیر کل بهزیستی استان فارس با اشاره به اینکه این کارت بین المللی است، ادامه داد: این کارت میزان معلولیت افراد را مشخص می کند تا در صورت سفر به خارج و حتی داخل ایران نوع خدماتی که فرد معلول می تواند دریافت کند مشخص باشد.

نظر شما