شناسهٔ خبر: 29880461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویترز:

ترامپ از درخواست بودجه نظامی 750 میلیارد دلاری حمایت می کند

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از طرح هایی برای درخواست بودجه نظامی 750 میلیارد دلاری از کنگره برای سال آینده میلادی حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

این خبرگزاری در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از مقام مذکور که نامش فاش نشده است، افزود: این درخواست نشانه افزایش بودجه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در شرایطی است که احتمال کاهش هزینه ها در دیگر بخش های دولت وجود دارد.
رویترز نوشت: ترامپ که با کسری بودجه ای مواجه است که در 6 سال گذشته بی سابقه بوده است، اوایل سال جاری میلادی به کابینه اش گفت طرح هایی را پیشنهاد دهند تا هزینه های سازمان های مربوطه خود را به میزان 5 درصد کاهش دهند.
وی در این حال گفت که بودجه نظامی عمدتا از این قاعده مستثنی خواهد بود.
حمایت از درخواست بودجه 750 میلیارد دلاری، حتی بیشتر از درخواست 733 میلیارد دلاری است که انتظار می رفت پنتاگون برای سال مالی 2020 داشته باشد. این رقم حتی بیشتر از رقم 700 میلیارد دلاری است که ترامپ اکتبر (مهر) گذشته پیشنهاد کرده بود.
یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت : «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در روزهای گذشته با ترامپ درباره بودجه مذکور گفت و گو و خطرات هزینه های دفاعی ثابت را تشریح کرده است.
مقام یاد شده گفت که در طول مذاکرات معلوم شد که ترامپ به دنبال «تسریع روند پیشرفت دولتش در تقویت و بازسازی نظامی است.»
ترامپ آگوست (مرداد) گذشته طرح سیاست نظامی 716 میلیارد دلاری را امضا کرد.
رویترز نوشت: کاخ سفید از پاسخگوی فوری به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر درباره حمایت ترامپ از افزایش بودجه دفاعی خودداری کرده است.
به گزارش ایرنا، درخواست ترامپ برای افزایش بودجه نظامی در حالی مطرح شده که بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی برخلاف ادعای ترامپ، ارتش آمریکا ضعیف تر شده است.
ترامپ به تازگی در سربازخانه نیروهای دریایی آمریکا گفت: « (ارتش آمریکا) اکنون نیرویی جدید و باشکوه است. ما از بهترین تجهیزات، بهترین هواپیماها، بهترین موشکها، راکت ها و کشتی ها برخورداریم.»
این در حالی است که ارتش آمریکا با شماری از چالش ها از تلاش های مستمر برای بازیابی آمادگی خود پس از سال ها ناکارآمدی بودجه در واشنگتن تا اجرای دستورهای ترامپ از جمله تشکیل ارتش فضایی، مواجه است.
تارنمای هیل نوشت: درگیری هایی که سال هاست در کنگره بر سر بودجه وجود دارد، چنان تاثیر منفی بر ارتش آمریکا گذاشته که برخی از نمایندگان از آن با عنوان بحران آماده سازی یاد می کنند.
قرار است ترامپ بودجه سال مالی 2019 را در 12 فوریه (23 بهمن) و به رغم نبود توافق در زمینه حمایت مالی برای این سال، منتشر کند.
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به تازگی خطاب به نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنا گفت: دولت برای سال مالی 2019 خواستار بودجه دفاعی به ارزش 716 میلیارد دلار است. وی در عین حال یادآور شد که این مبلغ قرار است صرف تدارکاتی برای مدرنیزه کردن سامانه های بازدارنده هسته ای ایالات متحده شود.
اروپام**9158 ** 1546

نظر شما