شناسهٔ خبر: 29880460 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​شتابزدگی گریبان نمایشنامه‌ها را گرفته است

عضو شورای هنری انتخاب آثار خانه نمایش عنوان کرد: خیلی ازنمایش‌هایی که این روزها به صحنه می‌رود، دلچسب و امیدوارکننده نیست چرا که شتابزدگی و کم‌فکری در اجرا و متن‌هایشان دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر  خبرگزاری تقریب، حسن باستانی، عضو شورای هنری انتخاب نمایش‌های خانه نمایش، درباره فعالیت‌های این خانه گفت: اخیراً چند کار بازبینی کردیم البته بازبینی ما در زمینه ارزشیابی و نظارت نیست بلکه انتخاب و بررسی کیفی کارها است.

وی در ادامه افزود: بنابراین ما با مختصات سالنی که در آن قرار داریم کارها را بررسی می‌کنیم و انتخاب آثار داریم، شورای ارزشیابی کارش چیز دیگری است. شاید انتظار در شرایط فعلی بیهوده باشد که توقع داشته باشیم بهترین کارها را بر صحنه ببریم اما اتفاقی که افتاده این است که جسته و گریخته کارهای برجسته و شاخص را شاهد هستیم.

باستانی در این باره توضیح داد: ولی به طور کلی، کارها خیلی دلچسب و امیدوارکننده نیستند، چرا که شتابزدگی و کم‌فکری در اجرا و متن‌ها دیده می‌شود اینکه صرفا یک عده دور هم جمع شوند و کاری انجام دهند این هدف قشنگ و پویا نیست که گروه‌ها را وادار به نوآوری و خلق ایده‌های جدید کند. 

وی با اشاره به اینکه گاهی پیش می‌آید خودش از برخی اجراها عصبانی می‌شود، گفت: ولی با این حال دیگر چه می‌شود کرد، باید امیدوار باشیم در آینده شرایط بهتر شود.

این کارگردان تئاتر که قرار است نمایش «داش آکل» را به صحنه ببرد، گفت: در این زمینه با مجموعه تئاتر شهر و مدیریتش صحبت کردیم قرار است که برای اجراهای سال ۹۸ به ما هم بگویند که می‌توانیم جزء فهرست باشیم یا خیر،‌ چرا که هزینه تولید نمایش زیاد است و با وجود اینکه می‌توانستم همین امسال کار را در یک سالن دیگر به صحنه ببرم اما ترجیح دادم که با حمایت دولتی کار را به صحنه ببرم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جشنواره فجر کاری آماده کرده یا خیر، گفت:‌ خیر. برای امسال به دلیل مشغولیت‌های غیر هنری برنامه‌ای نداشتم، بیشتر به فکر اجرای عموم یک کار هستم تا اجرای جشنواره‌ای، چرا که هم هزینه بیشتری می‌برد و هم زمان کمتر است و ضمانت اجرایی هم برای کارهایی که به جشنواره می‌رود، وجود ندارد، چرا که ممکن است به سرانجام نرسند و گروه دچار خسران شود.

باستانی با بیان اینکه ترجیح می‌دهد جشنواره شرکت نکند تا شرایط اجرای عمومش تضمین شود، گفت: اینطور خیالم راحت‌تر است و الان هم منتظرم که زودتر با تئاتر شهر به توافق برسیم و بعد عوامل را مشخص کنم.

انتهای پیام/

نظر شما