شناسهٔ خبر: 29880397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فعالیت کار گروه اسب اصیل ترکمن در خراسان‌شمالی

نمایندگی خراسان شمالی

رئیس هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی از فعالیت کار گروه اسب اصیل ترکمن در این استان خبر داد و گفت: باید به ازای هر اسب ورزشی در خراسان‌شمالی یک شغل ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

«علی مبارکی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بیش از 1000 رأس اسب در استان وجود دارد، افزود:  600 رأس اسب از راز و جرگلان، 250 رأس اسب از مانه و سملقان، 150 رأس اسب از بجنورد و شمار محدودی از شیروان، است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که وجود اسب در استان، یک فرصت مناسب برای اشتغال‌زایی است می‌کوشیم که اسب‌های ورزشی اشتغال‌زایی مناسبی را داشته باشند.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: به‌علت اهمیت این مسأله کارگروه اسب اصیل ترکمن در استان فعال است که تا به امروز به‌علت حمایت مسئولان پیشرفت‌های مناسبی داشته است.

به گفته مبارکی، یکی از مشکلات نبود زیرساخت‌های کافی در خراسان‌شمالی است به همین علت پیست سوارکاری در استان وجود ندارد هم‌چنین باشگاه‌های سوارکاری نیز به بهره‌برداری نرسیدند.

رئیس هیئت سوارکاری استان خاطرنشان کرد: تاکنون 19 مجوز باشگاه سوارکاری در استان صادر شده است و امید می‌رود تا سال 98 برخی از این باشگاه‌ها به بهره‌برداری برسند و یا پیشرفت 50 درصدی داشته باشند.

مبارکی افزود: پس از به بهره‌برداری رسیدن پیست سوارکاری، کورس‌های منظم ورزشی برگزار می‌شود و جذب سرمایه بسیار مناسبی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی هم‌چنین گفت: نخستین دوره مربی‌گری درجه سه سوارکاری در استان با شرکت 42 نفر برگزار شد که از این تعداد 31 نفر از استان خراسان‌شمالی و بقیه از استا های دیگر بودند.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی تصریح کرد: محل پیست سوارکاری در روستای علی‌آباد مشخص شده است که حدود هشت میلیارد تومان اعتبار برای به بهره‌برداری رساندن آن نیاز است.

مبارکی یادآور شد: اعتبار احداث پیست سوارکاری از محل اعتبارات توسعه و زیرساخت تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که در خراسان‌شمالی به ازای هر اسب ورزشی یک شغل ایجاد شود.

انتهای پیام

نظر شما