شناسهٔ خبر: 29880373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کاهش آسیب های اجتماعی نوظهور در سایه ارتقا باورهای دینی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ارتقا باورهای دینی و توجه به تربیت درست نسل آینده، باعث کاهش آسیبهای اجتماعی نوظهور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ابراهیم محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی صبح امروز (18 آذر) در گردهمایی یک روزه کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گفت: کارشناسان نسبت به توجیه مناسب ارباب رجوع باید اهتمام ورزند و  قوانین و مقررات اداری و آموزشی را به اجمال توضیح دهند تا شکایات و نارضایتی ها کاهش یابد.

 

وی به خویشتن داری در بین مسئولان تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره بر ارزیابی مسئولان نسبت به عملکرد خود تاکید کرده اند چرا که این عمل باعث عملکرد بهتر مسئولان می شود و همچنین آگاهی بخشی و انجام کارهای پیشگیرانه نیز باید اولویت کاری قرار گیرد تا تخلفات کاسته شود.

 

محمدی به داشتن اخلاص در نیت و عمل در راستای عملکرد اثر گذار اشاره کرد و افزود: امسال راهبرد اصلی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، پاسخگویی و شفافیت در کلیه امور است تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به اخلاق حرفه ای بازرسان و ارزیابان اشاره و خاطر نشان کرد: از جمله مهمترین ویژگی های بازرسان و ارزیابان مناعت طبع، خداترسی، رازداری، خودکنترلی، عیب پوشی و خوشرویی به شمار می رود که انتظار می رود با اهتمام به این نوع برخورد رضایت ارباب رجوع به بهترین نحو جلب شود.

 

وی عملکرد آموزش و پرورش استان در سالجاری را  مطلوب خواند و افزود: رویکرد نظام تعلیم و تربیت یک رویکرد تربیتی دینی است و ارتقاء باورهای دینی و توجه به تربیت درست نسل آینده، باعث کاهش آسیبهای اجتماعی نوظهور خواهد شد.

 

در ادامه گردهمایی جلیل بیگ وردی، رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آذربایجان غربی گفت: این استان در سالهای اخیر موفقیت های حائز اهمیتی را کسب کرده است که از ان جمله می توان به کسب رتبه اول در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی جشنواره شهید رجایی در سال های 1395 و 1396 ، کسب رتبه اول در محور ارتقاء سلامت اداری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی جشنواره شهید رجایی در سال 1396، کسب رتبه برتر در حقوق شهروندی در سال 1395 و کسب امتیاز کامل در سال 1396 و کسب رتبه عالی در ارزیابی شاخص های اختصاصی و عمومی وزارت متبوع در سال 1395 را برشمرد.

 

وی افزود: در 6 ماهه نخست سالجاری، 83 مورد شکایت واصل و رسیدگی شده است که در سال گذشته تعداد شکایت ها 146 مورد بود.

 

بیگ وردی به شاخص وضعیت نسبت شکایات به جمعیت (دانش آموز و پرسنل) استان شاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری به ازای هر 7 هزار و 262 نفر یک مورد شکایت انجام شده است.

 

نظر شما