شناسهٔ خبر: 29880360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد

لزوم توجه به واجب امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای صیانت از ارزش‌های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در برابر بمباران فساد، بی بند و باری و رذایل اخلاقی باید انقلابی در امر به معروف و نهی از منکر برپا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان آیت الله"کاظم صدیقی"درکارگاه "توانمندسازی آمران به معروف و ناهیان از منکر یگان‌ها و بیمارستان‌های ناجا"، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الثانی اظهار کرد: خداوند دین را مایه ثبات و رونق زندگی بشر قرار داده و امر به معروف و نهی از منکر جزء قوانین نادر الهی است که بقای ثبات اجتماعی، خانوادگی و حتی انقلاب را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه به مثابه کشتی است و مردم، سرنشینان این کشتی هستند، افزود: در جامعه‌ای که مردم نسبت به خوبی‌ها و بدی‌های یکدیگر حساس نباشند هرج و مرج در آن جامعه حاکم شده و ثبات آن به خطر می‌افتد.

امام جمعه موقت تهران، از جمله ویژگی‌های مومن را که قرآن برآن تاکید دارد مراقبت از واجب امر به معروف و نهی از منکر ذکر و خاطرنشان کرد: خداوند قبل از مومنان از منافقان سخن به میان آورده است که به دنبال ایجاد آفت و به فساد کشیدن جامعه هستند؛ یعنی ابتدا آسیب را به ما نشان می‌دهد سپس راه درمان را به ما معرفی می‌کند آنجا که از مومنان به عنوان امران به معروف و ناهیان از منکر و به عبارتی درمانگران یاد می‌کند.

آیت الله صدیقی در ادامه مبارزه با ظالمان و حاکمان جاعل از هر طیفی که باشند را تکلیف آحاد جامعه ایمانی برشمرد و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در برابر حاکمان حق شماست از این حق خود استفاده کنید.

وی با نقل این حدیث از پیامبر عظیم الشان که"خداوند مومن بی دین را دوست ندارد"بیان کرد:مومن بی دین مصداق کسی است که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند و از حق خود برای تذکر، اعتراض، ارشاد و هدایت افراد استفاده نمی‌کند و تا پایمال شدن این حق سکوت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پاسگاه مرزی صیانت از ارزش‌ها تعبیر و تصریح کرد: برای صیانت از ارزش‌های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و مقابله با بمباران فساد، بی بند و باری و رذایل اخلاقی باید انقلابی در امر به معروف و نهی از منکر برپا کنیم، همه مردم باید با تمام قوا به صحنه بیایند و تک تک افراد جامعه آمر به معروف ناهی از منکر باشند.

انتهای پیام/

نظر شما