شناسهٔ خبر: 29880285 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مربیان ادواری به جای سرمربی در تیم های وزنه برداری پایه

تهران- ایرنا- تیم های وزنه برداری جوانان و نوجوانان ایران در حالی اردوی های آمادگی خود را آغاز کرده اند که فدراسیون در تصمیمی بحث برانگیز مربیان ادواری را جایگزین کادر فنی قبلی این دو تیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بر این اساس، کمیته آموزش و مربیان فدراسیون وزنه برداری ارزیابی را در خصوص برترین مربیان کشور داشت و در راستای بالا بردن انگیزه مربیان شهرستان ها، علی ملاشفیعی (استان فارس)، علی قربان نژاد (استان مازندران) و کیومرث مقدسی (استان لرستان) به عنوان مربیان ادواری در تیم ملی نوجوانان انتخاب شدند.
همچنین «شاهو جوانمردی» از استان کردستان و «محسن سلطانی» از استان زنجان نیز به عنوان مربیان ادواری به تیم جوانان دعوت شده اند و هدایت تیم ملی را در این مرحله از اردو برعهده دارند. همچنین از بین مربیان برتر، نفراتی به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.
پیش از این حمید رشیدی سرمربی تیم های جوانان و نوجوانان را برعهده داشته و به همراه تیم جوانان در ازبکستان قهرمان جهان شد و تیم نوجوانان نیز در دو سال گذشته نایب قهرمان جهان شده بود.
«رشید شریفی» و «علی امینی‌فرد» هم به ترتیب به عنوان مربی تیم جوانان و نوجوانان در این دو تیم فعالیت داشتند که بعد از پیکارهای قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در ازبکستان، «علی امینی فرد» به عنوان سرمربی تیم نوجوانان انتخاب شد و حتی در بازی های المپیک نوجوانان آرژانتین حضور داشت و چند مرحله اردوی تیم نوجوانان برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان در آمریکا (اسفند 97) نیز با حضور وی برگزار شد.
«حمید رشیدی» سرمربی اسبق تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در این خصوص به ایرنا گفت: هفته گذشته فدراسیون به این نتیجه رسیده که تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران، سرمربی نداشته باشند و مربیان ادواری کار هدایت این دو تیم را انجام دهند و ضمن آنکه مسوولیت هر دو تیم زیر نظر «محسن بیرانوند» دبیر فدراسیون خواهد بود.
وی اظهار داشت: علی مرادی رییس فدراسیون خود فردی کارشناس و مدیر است که این تصمیم را گرفته و باید به این تصمیم احترام گذاشت و تشخیص این بوده که تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان با این روش بهتر اداره خواهند شد.
رشیدی ادامه داد: من نیز به عنوان سرمربی، در حال آماده سازی تیم وزنه برداری استان خوزستان برای حضور در رقابت های بین المللی جام فجر هستم که اسفند امسال در اهواز برگزار خواهد شد.
سرمربی سابق تیم وزنه برداری جوانان ایران بیان داشت: محسن بیرانوند خود سابقه سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را داشته و به خوبی می تواند بر هر دو تیم نوجوانان و جوانان نظارت داشته باشد.
وی در پاسخ به این سووال که در حین برگزاری مسابقات، حضور مربیان ادواری آیا خللی در کار ملی پوشان به خصوص در انتخاب وزنه ها ایجاد نمی کند؟ گفت: تا آن زمان مشخص خواهند کرد که چه کسی وزنه ها را انتخاب کنند، اما وظایف یک سرمربی در کادر فنی کاملا تعریف شده و مشخص است.
اردوی آماده سازی تیم جوانان ایران در دو مقطع زمانی 10 روزه شامل 16 تا 27 آذر و 27 آذر تا 7 دی برای شرکت در مسابقات جوانان جهان برگزار خواهد شد. رقابت های جهانی سال 2019 جوانان، خردادماه در کشور فیجی برگزار خواهد شد.
اسامی گروه اول: 1- پیمان دهقانی (هرمزگان) 2- مهدی دویرانی 3- حسین نجفی (زنجان) 4- علی نارویی (سیستان و بلوچستان) 5- حسین پاکار (آذربایجان شرقی) 6- امیرمحمد محمدی (کرمانشاه) 7- بهرام حریرچی 8- ابوالفضل موسوی (فارس) 9- روح الله بیرالوند 10- علی بیرانوند(لرستان) 11- علیرضا کاردانیان (کردستان) 12- مهدی نریمانی (البرز) 13- سید داود موسوی (خوزستان).
اسامی گروه دوم: 1- تقی آقازاده 2- آرمین عباسی 3- ابراهیم غریبی 4- علی قاسمی 5- سینا بشیری (اردبیل) 6- محمد مویدی 7- علیرضا جباری 8- رضا حسن زاده (مازندران) 9- افشین طاهری (خوزستان) 10- یاشار میرزایی (فارس) 11- محمد فتحی (کرمانشاه) 12- امیر عزیزی(زنجان) 13- حسن ترکاشوند (تهران) 14- علیرضا لطفی (ایلام) 15- علیرضا زندی (همدان).
«محسن سلطانی» از مربیان ادواری تیم جوانان در خصوص اردوی این تیم به ایرنا گفت: اردوی فعلی از بین نفرات برتر انتخابی تیم ملی جوانان در اردبیل تشکیل شده است. تمرینات این مرحله در دو بخش 11 روزه برگزار می شود. در دوره ی اول 13 وزنه بردار تا دسته 81 کیلوگرم و در دوره ی دوم نیز 15 وزنه بردار تا دسته فوق سنگین شرکت خواهند کرد. در نهایت نفرات مستعد و برتر به اردوهای بعدی دعوت می شوند تا در مسابقات جهانی و آسیایی پیشرو شرکت کنند.
وی در خصوص حضور مربیان ادواری در تیم های ملی گفت: استفاده از مربیان سراسر کشور طرح بسیار خوبی است تا مربیان شهرستان ها در تمرینات حضور پیدا کنند و با فضای اردوها آشنا شده و تجربیات گرانبهایی را به دست آورند. در ادامه، تجارب مربیان به شهرستانها انتقال داده می شود و همین در تمرینات ورزشکاران تاثیرگذار خواهد بود.
ورزشی**1067**9118

نظر شما