شناسهٔ خبر: 29879939 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، مراسم نمادین آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور در مدرسه دخترانه حجاب واقع در منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم خادمان قرآنی خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی ادامه داد: در این هفته، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌‌آموزان آغاز شده است که در مدرسه شاهد منطقه ۱۳ در حال برگزاری است.

کریمی با بیان اینکه در زمینه بحث قرآن هر چه بگوییم کم است، گفت: انسانی که خداوند را ناظر بر اعمال می‌بیند، از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند. 

وی با بیان اینکه در خانواده‌ای که قرآن تلاوت می‌شود، برکات الهی نازل است، گفت: قرآن بهترین سنگر و پناهگاه برای مسلمین است و با خواندن قران، آرامشی سراسر وجود فرد را فرا می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: انسانی که قرآن می‌خواند خودباوری‌اش بیشتر است و خودش را به ذات اقدس الهی نزدیک می کند پس قرآن را مهجور رها نکنیم و پیوند عاطفی با قرآن برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز تهرانی در ۱۷ رشته در مسابقات قران، نماز و عترت شرکت کردند و بیش از یکصد هزار کتاب در زمینه پژوهش به چاپ رسیده است.

کریمی افزود: فرهنگیان در این مسابقات در ۱۱ رشته شرکت می‌کنند که ۹ رشته در دی ماه و ۲ رشته در بهمن ماه برگزار می‌شود؛ سال گذشته  ۲۲ هزار فرهنگی شهر تهران در مسابقات تفسیر و احکام شرکت کردند.

وی گفت: امیدوارم امسال حفظ جزء ۳۰ که در دستور کار است، جاری و ساری کنیم. 

 

نظر شما