شناسهٔ خبر: 29879061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش دولت و نمایندگان مجلس رفع مشکلات زلزله زدگان است

قصرشیرین - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با همراهی دولت برای رفع مشکلات زلزله زدگان آسیب دیده در زلزله پارسال و امسال غرب کرمانشاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرهاد تجری روز یکشنبه در جریان بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه از روستاهای آسیب دیده کانون اصلی زلزله 6.4 ریشتری شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب در روستای چم امام حسن قصرشیرین افزود: با توجه به اینکه در فصل تصمیم گیری بودجه در مجلس شورای اسلامی هستیم بازدیدهایی که از مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه و قصرشیرین و مشکلات مردم زلزله زده صورت گرفت، در این راستا است.
وی اظهار داشت: اعتباری که در این رابطه برای مردم در نظر گرفته می شود جدا از اعتبارات ستاد بحران و کمک های تسهیلاتی دولت است.
نماینده مردم قصرشیرین در خانه ملت گفت: بازدید امروز از مناطق زلزله زده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی انجام شد.
تجری ادامه داد: مردم ما در هشت سال جنگ تحمیلی خانه و کاشانه خود را از دست دادند و این بار هم زلزله خسارت های زیادی به آن ها وارد کرده است از این رو تلاش می کنیم با همراهی مجمع نمایندگان استان و دولت مشکلات مردم را برطرف کنیم.
نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از روستایی چم امام حسن قصرشیرین گفت: خواسته های مردم زلزله زده باید در 2 بخش مورد توجه دولت باشد و تسهیلات بازسازی در نظر گرفته برای زلزله پارسال و امسال به صورت مجزا برای زلزله زدگان لحاظ شود چون ما شاهد 2 زلزله بوده ایم.
حسن سلیمانی افزود: بحث افزایش سقف تسهیلات زلزله پارسال و همچنین تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده زلزله امسال برای زلزله زدگان باید لحاظ شود.
این نماینده مجلس گفت: شان مردم و اوضاع اقتصادی آن ها باید مدنظر قرار گیرد و خواسته های آن ها لحاظ شود.
فرماندار قصرشیرین نیز در جریان این بازدید گفت: خوشبختانه در زلزله 6.4 ریشتری آذر امسال که کانون آن روستای چم امام حسن قصرشیرین بود تلفات جانی نداشتیم اما واحدهای مسکونی بسیاری دچار خسارت شد که ارزیابی ها از سوی بنیاد مسکن برای واحدهای آسیب دیده در حال انجام است.
مراد علی تاتار افزود: تمام تلاش مسئولان و شخص استاندار و مجموعه دولت رفع مشکلات مردم آسیب دیده زلزله است.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید
3012/8066

نظر شما