شناسهٔ خبر: 29878295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح های آبرسانی در اولویت تخصیص اعتبار استان بوشهر است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای این استان اعتبار پروژه های آبرسانی 100 درصد تامین و این طرح ها در اولویت تخصیص بودجه قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر افزود: مهم‌ترین اولویت استان بوشهر برطرف کردن مشکلات تامین آب آشامیدنی است که در این ارتباط برنامه‌های مهم تدوین و عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: اجرای طرح آب شیرین‌ کن شهرهای برازجان، عسلویه، وحدتیه و دالکی، بخش ساحلی تنگستان و دشتی، بوشهر، سیراف و جم در اولویت قرار گرفته است.
استاندار بوشهرگفت:باتوجه به تابستانی طولانی و وجود مشکلات متعدد دربخش آبرسانی باید ازهم اکنون برای تامین آب شهرها و روستاهایی که دارای تنش آبی هستند چاره اندشی شود و شهرهای برازجان و عسلویه در اولویت قراردارند.
گراوند بیان کرد: برای تامین آب آشامیدنی برخی شهرها و روستاهای استان 14 حلقه چاه آب حفاری و عملیات تجهیز آن در دست اجراست.
وی با تاکید بر نهایی شدن خط انتقال آب عسلویه گفت: با توجه به صدور مجوز آب شیرین‌ کن برازجان باید در عملیاتی شدن این پروژه سرعت بخشی شود.
استاندار بوشهر در باره اجرای سد های کلمه و تنگ ارم دشتستان افزود: برای سرعت بخشی در اجرایی شدن سد کلمه 50 میلیارد ریال و برای خط انتقال سد تنگ ارم 25 میلیار ریال اعتبار تخصیص می یابد.
وی با تاکید بر قطع انشعاب آب باغ ویلاها در نقاط مختلف استان بوشهر اظهارداشت: بدون اغماض باید انشعاب آب همه باغ ویلاها قطع شود و شایسته نیست استان دچار مشکل کم آبی باشد اما آب آشامیدنی به باغ ویلاها منتقل شود.
استاندار بوشهر گفت: سرعت بخشی در پروژه‌های آبرسانی یکی از دغدغه‌های مسئولان استان بوشهر است وباید پروژه‌های اضطراری آبرسانی قبل از فصل گرما به نتیجه برسد.
6043/6047

نظر شما