شناسهٔ خبر: 29877895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه سریال سقوط بالگردهای ارتش این بار در جنوب افغانستان

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

مقامات محلی در جنوب افغانستان اعلام کردند که یک فروند بالگرد ارتش این کشور در ولایت «قندهار» سقوط کرده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، یک بالگرد نیروی هوایی افغانستان به دلیل مشکلات فنی در نزدیکی فرودگاه این ولایت سقوط کرده است.

به گزارش «طلوع نیوز»، «عزیز احمد عزیزی» سخنگوی والی قندهار ضمن تایید این خبر اظهار داشت که در این رویداد 5 نفر زخمی شدند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون این دستکم نهمین بالگرد ارتش افغانستان است که دچار سانحه می‌شود و کارشناسان استفاده مفرط و تعمیر و نگهداری ضعیف این بالگردها در ماه‌های اخیر را دلیل افزایش سقوط بالگردها می‌دانند.

عدم تعهد آمریکا و فشار بر ناوگان بالگردهای ارتش افغانستان
افزایش حملات طالبان؛ از سقوط بالگرد تا کشته شدن نیروهای آمریکایی
سقوط بالگرد ارتش در جنوب افغانستان
سقوط بالگرد نظامی در غرب افغانستان 20 کشته برجا گذاشت

تیم‌های پروازی نیروی هوایی افغانستان می‌گویند که به دلیل تشدید جنگ در این کشور و شمار بالای عملیات در سراسر این کشور تکنسین‌های افغان برای آماده کردن هر چه زودتر این بالگردها تحت فشار قرار دارند و این موضوع به روند تعمیر و نگهداری بالگردها آسیب زده است.

مقامات افغان می‌گویند که سرعت بالا و روند بی‌وقفه حملات خلبانان و تیم‌های پروازی سبب شده تا بیش از ظرفیت بالگردها هنگام پرواز استفاده شود در عین حال تعمیر و نگهداری غیر استاندارد، مانند مشکلاتی مربوط به تعمیر جای گلوله‌ها و تعمیر موتور نیز کارایی این بالگردها را پایین آورده است.

عدم تعهد آمریکا برای نوسازی ناوگان هوایی افغانستان و روند کند تحویل بالگردهای بلک هاوک نیز از دیگر مشکلات نیروی هوایی این کشور است. از 158 بالگرد وعده داده شده بلک هاوک برای افغانستان تاکنون تنها 21 فروند آن به ارتش افغانستان واگذار شده و عملیات آموزش خلبانان و خدمه پرواز این بالگردها هنوز پایان نیافته است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما