شناسهٔ خبر: 29877713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح توسعه شرق و غرب نقش موثری در کاهش آمار قاچاق کالا دارد

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای طرح توسعه شرق و غرب نقش موثری در کاهش آمار قاچاق کالا خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : شورای شرق و غرب به عنوان اهرم کارشناسی دولت در راستای کاهش و رفع محرومیت ها، توسعه و امنیت همه جانبه و پایدار و تقویت وحدت ملی در استان‌های مرزی فعالیت خواهد کرد.

وی بیان داشت : ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس مردم از لایه‌های مرکزی استان به سوی شهر‌های مرزی ما به ویژه استفاده از ظرفیت‌های آبی و خاکی استان برای توسعه کشاورزی از اهداف مدنظر برای این طرح است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این طرح، لازم است در حوزه داخلی شبکه‌های زیربنایی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاسیسات رفاهی و در حوزه ارتباط با کشور‌های همجوار، پیوند‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: اجرای به موقع و کارشناسی شده طرح شرق و غرب می‌تواند به ارتقای سهم پایانه‌های مرزی استان در بازرگانی داخلی و خارجی، ترانزیت کالا و توسعه گمرکات استان کمک کند.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای طرح توسعه شرق و غرب، می‌تواند در کاهش فعالیت‌های غیررسمی اقتصادی و پایین آمدن آمار قاچاق کالا و مواد مخدر نقشی موثر داشته باشد و عملکرد گمرکات استان را در توسعه ملی و منطقه‌ای بهبود ببخشد.

مقام عالی استان گفت: طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری در شرق و غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه شورای توسعه کشور، امتیازات، تسهیلات و مشوق‌های متعدد و قابل توجهی را برای جلب و جذب سرمایه گذاران در نقاط مصوب این شورا و از جمله استان کرمانشاه در پی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه افزود: شورای توسعه شرق و غرب از مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز غفلت ننموده و در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مصوب این شورا دستور العمل تشکیل کمیته‌های فرهنگی- اجتماعی استان‌های مرزی به ریاست استانداران مد نظر است.

وی گفت: خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم و مقابله با رسانه‌های دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی از طریق تقویت و حمایت از رسانه‌های همسو از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی-اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است.

تشکیلات «شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور» با پوشش استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۶ به تصویب رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

شورا شرق و غرب به عنوان اهرم کارشناسی دولت است

 

برچسب‌ها:

نظر شما