شناسهٔ خبر: 29876956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود 12 هزار هکتار کلزا در استان کرمانشاه کشت شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری 11هزار و 600 هکتار کلزا در استان کشت شده است

صاحب‌خبر -

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از افشین صفوی اعلام کرد: با توجه به استقبال کشاورزان، کشت کلزا از رشد 53 درصدی برخوردار بوده و نسبت به سال قبل چهار هزار و 100 هکتار به سطح مزارع کلزای استان اضافه شده است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب سطح سبز مزارع کلزا در استان افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در استان هفت هزار و 500 هکتار بود و از این سطح بیش از 20 هزار تن کلزا برداشت شد.
صفوی اضافه کرد: تولید کلزای استان در همین سال نسبت به تولید سال قبل 125 درصد رشد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متوسط عملکرد مزارع نیز افزایش یافته خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد کلزای استان از 2 هزار و 400 کیلوگرم در هکتار در سال ماقبل به 2 هزار و 700 کیلوگرم در سال گذشته رسیده که این موضوع در توسعه کشت این محصول بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اقدام سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت کلزا گفت: نظارت مستمر بر مزارع کلزا، برگزاری کلاس های آموزشی و تامین بذور با کیفیت از جمله این اقدام ها بوده که نقش بسزایی در افزایش عملکرد مزارع کلزا داشته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 945 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات از آن برداشت می شود.
8066

نظر شما