شناسهٔ خبر: 29876826 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اورژانس هوایی آذربایجان شرقی به 398 نفر امداد رسانی کرد

وحید شادی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اورژانس هوایی آذربایجان شرقی در سال 1393 همزمان با 14 استان دیگر افتتاح شد، ادامه داد: ایجاد

صاحب‌خبر - وحید شادی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اورژانس هوایی آذربایجان شرقی در سال 1393 همزمان با 14 استان دیگر افتتاح شد، ادامه داد: ایجاد پایگاه اورژانس هوائی در راستای برنامه دولت و تحقق اهداف نظام تحول سلامت با همکاری هوانیروز ارتش است.
وی ادامه داد: از مجموع 398 نفر مصدوم و بیمار انتقال شده توسط اورژانس هوایی استان ، 272 نفر مصدوم سوانح تصادفی و 126 نفر غیر تصادفی بودند.
وی اظهار داشت: در سال جاری نیز 31 مصدوم سوانح رانندگی و 10 بیمار غیرتصادفی توسط اورژانس هوایی در استان امدادرسانی شدند.
شادی نیا با اشاره به اهمیت اورژانس هوائی در عملیات و ماموریت های حوادث پرتلفات افزود: اورژانس هوائی در حوادث دارای مصدومان با تعداد بالا و بدحال و در حوادث غیرمترقبه به تشخیص عوامل اوژانس حاضر در صحنه عملیات انجام می دهد.
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی با بیان اینکه در هر بالگرد اورژانس هوایی 6کارشناس فوریت های پزشکی حضور دارند، گفت: زمان انجام عملیات و ماموریت های اورژانس هوائی از یکساعت بعد از طلوع آفتاب تا یکساعت قبل از غروب آفتاب است.
وی افزود: با توجه به اینکه محدوده پروازی بالگرد اورژانس هوایی 150 کیلومتر است برای پوشش نقاط کور در استان اورژانس هوایی میانه راه اندازی شده است.
6120/518
انتهای پیام

نظر شما