شناسهٔ خبر: 29876628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی ۱۴۵۲ در یاسوج

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نشست هماهنگی، توجیهی و تشریحی این طرح خبر داد و گفت: این نشست ۲۰ آذر با حضور نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن آموزش های برنامه و بودجه استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

عبدالمحمد نمازی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: یکی از رسالت‌ های سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم با اجرای فعالیت‌ های قرآنی در جامعه است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور، طرح تربیت حافظان قرآن از سال 91 اجرا و متقاضیان پایان هر سال با شرکت در آزمون سراسری و قبولی، گواهینامه دریافت می کنند.

 

نمازی تصریح کرد: امسال با ورود دستگاه‌ های مرتبط فرهنگی همچون اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه طرح ملی بشارت 1452 به صورت مشترک و با کیفیت بیشتری انجام می ‌شود. 

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این طرح تمام دستگاه‌ های اجرایی به صورت واحد کار می ‌کنند و دوره‌ های این طرح در بازه زمانی 9 ماهه برگزار می‌ شود.

 

وی یادآور شد: علاقه مندان بعد از ثبت نام باید در فصل تابستان سوره «ناس» تا سوره «زلزال»، در فصل پاییز سوره «طارق» تا «بینه» و در فصل زمستان سوره نباء تا «بروج» را حفظ کنند.

 

نمازی با بیان اینکه حفظ جز 30 قرآن کریم دروازه و باب تشرف به حفظ قرآن شناخته می‌ شود، خاطرنشان کرد: این طرح ملی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ویژه برنامه زنده «بشارت 1452» که همه روزه از ساعت 18 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می ‌رود، قرعه ‌کشی روزانه صورت می ‌گیرد و سه هدیه یک میلیون ریالی به شرکت ‌کنندگان اهدا می ‌شود.

 

وی از برگزاری نشست هماهنگی، توجیهی و تشریحی این طرح خبر داد و گفت: این نشست 20 آذر ماه جاری با حضور نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن آموزش های برنامه و بودجه استان برگزار می شود.

نظر شما