شناسهٔ خبر: 29876568 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

6 میلیون و 200 هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان حجت الاسلام محمد صادق اکبری یکشنبه شب در چهارمین نشست ستاد پیگیری سیاست های

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان حجت الاسلام محمد صادق اکبری یکشنبه شب در چهارمین نشست ستاد پیگیری سیاست های کلی اقتصادی مقاوتی در دستگاه قضایی استان کشف این میزان سوخت از سوی تعزیرات حکومتی اعلام و بر ضرورت تشدید نظارت ها و انسداد گریزگاه های قاچاقچیان به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت تأکید کرد.
وی ادامه داد: چرخه توزیع سوخت باید قانونی ، عادلانه و توأم با مسوولیت پذیری باشد و نبود نظارت بر روند عرضه فرآورده‌های نفتی ، مسوولیت مدنی و کیفری متخلفان را به همراه خواهد داشت.
رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: حمایت حقوقی و قضایی از تولید ملی و مبارزه با قاچاق مهمترین اولویت های ستاد مذکور در دستگاه قضایی هرمزگان است.
حجت الاسلام اکبری با اشاره به گزارش های ضابطان قضایی مبنی بر تردد تعداد قابل توجهی شناور متخلف خارجی در آب های بین المللی مجاور با استان هرمزگان به منظور بارگیری و انتقال سوخت قاچاق ، خواستار برخورد قاطع نیروهای امنیتی و انتظامی با آنها شد.
وی خاطرنشان کرد: تخصیص سوخت براساس پیمایش ناوگان حمل و نقل جاده ای و میزان دریاروی شناورها ، نظارت بر نحوه صدور بارنامه ها و نصب و راه اندازی سامانه های ردیاب و کنترل تردد از جمله راهکارهای موثر در جلوگیری از قاچاق سوخت است.
موقعیت استراتژیک هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت و 13 شهرستان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/6048
انتهای پیام

نظر شما