شناسهٔ خبر: 29876555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نماینده آستارا: دانشجویان جنبش تولید علم راه اندازی کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی عصر یکشنبه در آئین تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه پیام نور آستارا در سالن اجتماعات این دانشگاه افزود: برای پژوهش های علمی

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی عصر یکشنبه در آئین تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه پیام نور آستارا در سالن اجتماعات این دانشگاه افزود: برای پژوهش های علمی باید بودجه و اعتبار مناسب به دانشگاه ها داده شود تا پژوهش به تقویت زیرساخت های توسعه کشور کمک کند.
وی اظهار کرد: دانشجو باید با روحیه مطالبه گری، مسائل و مشکلات جامعه را در حوزه های مختلف پیگیری کند و پژوهش برای دانشجویان ضروری است.
داداشی بیان کرد: تاکنون از ایده ها و طرح های دانشجویان برای عمران و آبادانی کشور به خوبی استفاده نشده اما در آستارا این ظرفیت فراهم است.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری روز دانشجو به عنوان نماد مخالفت با آمریکا و سلطه باقی خواهد ماند و دانشجویان گذشته، سایه سنگین استکبار را تحمل نکرده و در دفاع از ارزش های اسلامی قیام کردند.
امام جمعه آستارا هم در این آئین گفت: مهم ترین وظیفه دانشجو علم آموزی، تحقیق، کمک به تحقق تمدن اسلامی، ترویج آرمان های انقلاب اسلامی و افزایش بصیرت، آگاهی سیاسی و دینی است و باید به آگاهی جامعه و فسادستیزی اقدام کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: دانشجویان باید با خودداری از ابزار دست حزب‌ها و جناح‌های سیاسی شدن، در کنار کسب فضائل اخلاقی به علم و دانایی ارزش دهند.
علی آصفی رئیس دانشگاه پیام نور واحد آستارا هم گفت: 16 آذر یادآور رشادت دانشجویان در برابر تیرهای استعمار دشمن و فریاد ضد استکباری ملت ایران در مقابل جهانیان است.
وی ادامه داد: بین المللی شدن دانشگاه پیام نور آستارا در وزارت علوم مطرح شده و در آستانه صدور مجوز است و در سال گذشته سیستم گرمایشی، محوطه، آسانسور و سر در دانشگاه با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال ایجاد و تکمیل شد.
وی افزود: افزایش رشته های کارشناسی ارشد و ساخت سالن ورزشی در محوطه دانشگاه ضروری است و امیدواریم در یک سال آینده محقق شود.
تعدادی از دانشجویان نمونه حوزه های علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور آستارا در این آئین تجلیل شدند.
دانشگاه پیام نور آستارا در چهار طبقه به مساحت 14 هزار و 320 متر مربع با 13 رشته کارشناسی، یک رشته کارشناسی ارشد، یک هزار و 140دانشجو، هفت عضو هیات علمی، بیش از 100 استاد و 14 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام

نظر شما