شناسهٔ خبر: 29876405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مه شدید باعث کاهش دید افقی در برخی جاده های کردستان شد

دانش زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مه گرفتگی پدیده غالب در گردنه های محورهای سنندج به کامیاران، مریوان، سقز و همدان است.وی

صاحب‌خبر - دانش زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مه گرفتگی پدیده غالب در گردنه های محورهای سنندج به کامیاران، مریوان، سقز و همدان است.
وی افزود: این پدیده در گردنه های مروارید، نران و سه راهی موچش محور سنندج - کامیاران، تودار ملا در محور سنندج - مریوان و ماموخ در دیواندره - سنندج و صلوات آباد در سنندج - همدان بیشتر از سایر نقاط است.
زندی تاکید کرد: بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان متوقف شده ولی برودت هوا باعث بروز مشکل در رانندگی به علت ایجاد بخار در شیشه ها و کاهش دید رانندگان وسایل نقلیه شده است.
به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای امروز دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه هوا بطور نسبی پایدار بوده و در این مدت پدیده حائز اهمیت کاهش 2 تا چهار درجه ای دمای هوای شبانه و اول صبح و حاکم شدن شرایط یخبندان در اکثر نقاط استان است.
همچنین با توجه به رطوبت زیاد و افت دما، مه آلودگی جاده ها و مسیرهای مواصلاتی به خصوص در اوایل صبح را انتظار داریم.
سالانه 600 راهدار استان کردستان در جاده های شهری و روستایی مستقر می شوند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام

نظر شما