شناسهٔ خبر: 29876390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مرکزی: حقوق کارکنان کارخانجات بزرگ استان مرکزی با یک تا دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود

R41371/P1336/S6,73/CT11

استاندار مرکزی با بیان اینکه حقوق کارکنات کارخانجات بزرگ استان مرکزی با یک تا دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی عمدتا در رنج صنعتی هستند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده شامگاه یکشنبه در نشست مطالبه‌گرانه دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به مشکلات دانشجویی در حوزه‌های صنفی، خوابگاهی و غیره اظهار داشت: برخی از مشکلات دانشجویی سبب دردسر شده است، درد و دل دانشجویان را می‌شنویم و آنها هرچقدر که دوست دارند انتقاد کنند اما درخواست داریم به شخص، ارکان، مقامات و همه آن چیزی که همه قبول دارند توهین نکنند، انتقادات مورد پذیرش و احترام است.

وی افزود: هر چیزی که در قالب انتقاد و پیشنهاد مطرح شود را می‌شنویم، به دانشجویان قول می‌دهم جلسه‌ای کاملا کاری و اجرایی در ارتباط با مسائل دانشگاه با مسئولان ذی‌ربط گذاشته و اگر نیاز باشد به تهران هم می‌رویم و مسائل و مشکلاتی را که نتوانیم در استان برطرف کنیم در تهران برطرف می‌کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در بحث انتصابات در درون دانشگاه‌ها باید گفت شخصا در طول 32 سال خدمت کاری خود سعی کرد‌ه‌ام از جوانان و نیروی جوان استفاده کنم، هم اکنون هم به ریاست دانشگاه اراک توصیه برادرانه می‌کنم که در برخی از انتصابات در ون دانشگاه حتما نظرات دانشجویان را از تشکل‌های مختلف پیگیری کند، زیرا حتما به نفع وی بوده و نتیجه مثبت آن را می‌بیند.

آقازاده بیان کرد: در مورد وضعیت کارگران هپکو باید بگویم که در مدت 14 ماه استانداری مرکزی کمتر از گل به کارگران هپکو نگفته شده است، کارگران هپکو سه روز خط آهن تهران اهواز را بستند، علی‌رغم آمادگی نیروی انتظامی، اجازه هیچ گونه برخوردی با کارگران هپکو را ندادم هرچند  کاری که انجام دادند غیر قانونی بود،  زیرا می‌خواستم کارگران بدانند که آنها را درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون شاهد هستیم که هپکو بعد از سه سال به چرخه تولید بازگشته و مشکلات کارگری آن برطرف شده است، امروز به جای سر و صدای منفی، صدای تولید به گوش می‌رسد، این مهم افتخار بزرگی برای کشور، استان و کارگران است، از همه و به ویژه از درایت مدیران دولت تدبیر و امید که در این شرایط سخت، کارخانه‌ای با برند 40 ساله بعد از چهار و پنج سال مشکلات به راه افتاد تشکر می‌کنم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در استان مرکزی 2 هزار و 850 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که عمدتا در رنج صنعتی هستند، این واحدها برای 98 تا 100 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاده کرده‌اند، سال گذشته در مدت مشابه شرکت‌هایی وجود داشت که تا  هفت ماه حقوق معوقه داشتند و تعدادی از واحدهای در حالت نیمه تعطیل بودند، هم اکنون در شرایط تحریمی کارخانجات بزرگ استان مرکزی نه‌تنها حقوق معوق ندارند کارخانجات تعطیلی هم فعال هستند.

آقازاده تصریح کرد: حقوق کارکنات کارخانجات بزرگ استان مثل ایرالکو، هپکو، ماشین‌سازی و غیره با یک تا دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود و امیدواریم بهتر شود، در زمانی به برخی از کارخانجات سر زدم که شورای تامین من را از حضور در آن مکان‌ها منع کرده بود، در زمانی سر به کارخانجات زدم که تعطیل بودند و هفت ماه حقوق معوقه داشتند، رفتم و حرف‌های کارگران را شنیدم.

وی ادامه داد: شنیدن حرف‌های کارگران سبب آرام شدن آنها و ایجاد انگیزه شد تا آنها به دنبال دریافت مطالبات کارگران از دولت بروند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما