شناسهٔ خبر: 29876366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیستان و بلوچستان| منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه باید به سرعت اجرایی شود

R7843/P1336/S6,65/CT11

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرعامل شرکت توسعه منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه بر آغاز عملیات اجرایی این منطقه ویژه اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی موهبتی امشب در نشست با مدیرعامل شرکت توسعه منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، منطقه مرزی میرجاوه را فوق استراتژیک عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که تاکنون معطل مانده باید در کوتاهترین زمان اجرایی شود و به نحوی اجرا شود که استاندارد جهانی پیدا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی ایرانشهر و منطقه ویژه اقتصادی زابل نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد و بخش خصوصی در این امر ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی استانداری  موانع پیش روی این طرح ها را برای پیگیری در وزارتخانه ها به وی ارائه دهند. از سرمایه گذاران حمایت می‌کنم و در هر جا مشکل و مانعی وجود داشته باشد جهت رفع آن تلاش خواهم کرد. 

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه سالهاست که معطل مانده که موانع پیش روی آن را پیگیری کردم  و ان شالله در روزهای اینده زمین آن واگذار خواهد شد.

موهبتی تصریح کرد: با هرگونه رانت‌خواری از سوی اتاق بازرگانی برخورد خواهم کرد و اتاق بازرگانی از این فرصت نباید به عنوان رانت استفاده کند.

استاندار خطاب به مدیرعامل شرکت توسعه منطقه اقتصادی میرجاوه و مدیر اتاق بازرگانی استان تأکید کرد: تعهداتی که این شرکت بر عهده دارد باید تمام و کمال انجام دهد و این باور را برای سرمایه‌گذار به وجود بیاورد که در صورت سرمایه‌گذاری هیچ مشکلی نخواهد داشت و به سود لازم و ایجاد اشتغال مورد نظر خواهد رسید.

وی تأکید کرد: این شرکت مکلف به تامین کلیه زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، جاده و ... است. باید شرایطی را فراهم آوریم که سرمایه‌گذاران در وهله اول سود ببرند و بعد از آن  شرکت توسعه منطقه اقتصادی و سهامداران از سود بهره مند شود.

وی گفت: برنامه زمانبندی آماده سازی سایت و سرمایه‌گذارانی که میخواهند در این سایت سرمایه‌گذاری کنند باید مشخص باشد و اجرای او این امور مبتلا به گذشت زمان نشود.

به گزارش تسنیم بر اساس قانون، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه سال 89 به تصویب مجلس رسید اما روند اجرایی آن تاکنون آغاز نشده است. شرکت سرمایه‌گذاری اقماری اتاق بازرگانی جهت آماده‌سازی منطقه ویژه اقتصادی می بایست دریافت استعلام و مجوزهای آب و برق و محیط زیست را برای استقرار صنایع در منطقه اقتصادی میرجاوه در زمینی به مساحت 380 هکتار اجرا نماید.

انتهای پیام/ ت

نظر شما