شناسهٔ خبر: 29876362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تقلای خانم نخست وزیر برای برگزیت

بر اساس گزارش یک روزنامه انگلیسی، ترزا می قصد دارد رای گیری روز سه شنبه پارلمان درباره طرح بریگزیتش را به تعویق انداخته و به بروکسل برود و خواستار بهتر کردن شرایط این توافق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، روزنامه ساندی تایمز انگلیسی به نقل از "وزرا و دستیاران" نوشت که آنها انتظار دارند که ترزا می، نخست وزیر این کشور امروز یکشنبه اعلام کند که می‌خواهد این رای گیری به تعویق بیفتد. یکی از انگیزه‌های وی از این اقدام این است که او ظاهرا شکست توافق بریگزیتش در این رای گیری را قطعی دانسته و وزرای دولتش نیز اظهار نگرانی کرده‌اند که این شکست ممکن است انقدر سنگین باشد که باعث سقوط دولت وی شود.

به نوشته ساندی تایمز، ترزا می طی چند روز آتی به بروکسل رفته و برای آخرین بار از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا شرایط مربوط به توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بهبود بخشد. قانونگذاران انگلیسی در هفته های گذشته بارها هشدار داده‌اند که تنها در صورت بهتر شدن شرایط این توافق از آن حمایت خواهند کرد.

یک سخنگوی ترزا می روز جمعه گفته بود که این رای گیری به رغم تقاضاهای برخی از قانونگذاران برای تاخیر در برگزاری آن انجام خواهد شد.

ترزا می که آینده‌اش در گروه این توافق است بارها تاکید کرده که توافق بریگزیت وی که ادامه روابط نزدیک با اتحادیه اروپا را در نظر گرفته تنها گزینه موجود روی میز است و تنها جایگزین‌هایش نیز یا "اتفاق دردناک خروج بدون توافق" از اتحادیه اروپاست و یا این که اصلا بریگزیت رخ ندهد.

با این وجود فشارها بر ترزا می مجددا افزایش یافته و در همین راستا ویل کوئینس، قانونگذار محافظه کار انگلیسی روز شنبه سمتش در دولت را به منظور اعلام مخالفت با توافق وی ترک کرد و ساندی تایمز گزارش کرده که استعفاهای بیشتر مقامات دولت ترزا می در اعتراض به این توافق در راه است.

ساندی تایمز همچنین نوشت که برخی وزرا برای برگزاری یک همه پرسی دوم بریگزیت برنامه ریزی می‌کنند.

نظر شما