شناسهٔ خبر: 29876193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساماندهی دستفروشان استان مرکزی

دستفروشان در شهرهای ساوه و اراک ساماندهی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اراک؛ نشست  روسای اتحادیه های اصناف استان مرکزی  با استاندار دیروز در محل استانداری  برگزار شد.

استاندار مرکزی در این نشست گفت: ساماندهی دستفروشان در شهرهای ساوه و اراک باید در اولویت کار قرار گیرد.
 آقازاده افزود: ساماندهی دستفروشان اکنون با محوریت شهرداری ها انجام می شود که باید اختیار این مهم به شواری تامین واگذار شده و آنها را بدون دریافت عوارض در مناطق مشخص حوزه های مختلف شهرها به عنوان بازار روز ساماندهی کند. 

وی اضافه کرد:  فعالیت پراکنده دستفروشان ضمن ایجاد نارضایتی در بین کسبه زیبایی و منظر شهری را نیز از بین می برد بنابراین ساماندهی این قشر از جامعه از امور ضروری است. 

استاندار مرکزی گفت: معاونت های هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در راستای حل مشکلات اصناف فعال تر از گذشته باشند. 

آقازاده بیان کرد: تشکیل کمیته تخصصی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی و تعیین شرح وظایف دستگاه های مختلف در رسیدگی به مسایل اصناف ضروری است. 

وی در خصوص ایجاد شهرک صنوف آلاینده در اراک نیز گفت:تصمیم گیری در خصوص ساخت شهرک صنوف مزاحم باید به شکلی باشد که تجربه شهرک خودرو تکرار نشود و اصناف بتوانند به راحتی فعالیت خود را در این مکان دنبال کنند. 

استاندار ادامه داد: تمامی مشکلات اصناف مختلف و دستفروشان استان مرکزی با تشکیل کمیته های تخصصی و همکاری اصناف و بخش دولتی قابل حل است. 

 آقازاده نبود میدان تره بار مستقل را از مهمترین کمبودهای استان مرکزی و شهر اراک دانست و گفت: رفع این کمبود در دستور کار استانداری قرار گرفته است. 


 رئیس اتاق اصناف اراک نیز گفت: با وجود فعالیت بازار روز دستفروشان همچنان در نقاط مختلف شهر فعالیت می کنند که کسبه از مدیریت ارشد استان انتظار رسیدگی دارد. 

زندادامه داد: عوارض صنفی در برخی از نقاط شهر اراک نسبت به سال گذشته ۳۰۰ برابر افزایش داشته که با وجود پیگیری استانداری تاکنون هیچ اقدامی در راستای کاهش آن صورت نگرفته است. 

وی تصریح کرد:  با وجود بهره برداری شهرک خودرو شاغلان این صنف همچنان قادر نیستند در این شهرک به فعالیت بپردازند و انتظار می رود شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک و شرکت سرمایه گذار نسبت حل مشکل اقدام کنند. 

رئیس اتاق اصناف اراک  ادامه داد: انتظار می رود دستگاه های مسئول نسبت اجرای وظایف خود در خصوص ساماندهی میدان تره بار اراک بیش از تلاش کنند تا این میدان به عنوان بهبود سطح خدمات پیدا کند. 

در استان مرکزی ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفي در قالب ۱۸۲ اتحاديه صنفي فعاليت دارند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۳۸ واحد صنفي در اراک در قالب 40 اتحادیه به فعالیت می پردازند.

نظر شما