شناسهٔ خبر: 29875752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین خبر‌های جهان (۷-۱۹)

شرکت هوآوی: فعالیت هایمان در ایران مطابق با قوانین و تحریم ها بودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، مهمترين عناوين خبري 12 ساعت گذشته به شرح زير است:
 
ایران
// ­وزیر امور خارجه ایران گفت: منطقه ما زورگویان قلدر زیادی به خود دیده که جز جنگ و بدبختی به بار نیاورده اند. آنچه ما نیاز داریم نه زورگویان قلدر بلکه منطقه‌ای قوی است. (خبرگزاری صدا وسیما)

­چین
// چین در اعتراض به صدور قرار بازداشت یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد. (خبرگزاری رویترز)

فرانسه
// رسانه‌های فرانسوی از حمله یک مرد جوان با چاقو به چند نفر در یک ایستگاه قطار در شرق فرانسه خبر دادند. در این حمله که در یک ایستگاه قطار در شهر مولوز فرانسه رخ داد، سه زن مورد حمله قرار گرفتند که حال یکی از آن‌ها خیم گزارش شده است (پایگاه اینترنتی روزنامه میرور)

هند
//­ سخنگوی ارتش هند اعلام کرد:در درگیری میان سربازان هندی و جدایی طلبان کشمیری که در حومه سرینگر روی داد سه تن از جدایی طلبان کشته شدند. (خبرگزاری آشوشیتدپرس)

یمن
// طرح پیشنهادی مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن درباره تعز، شامل آتش بس، بازگشایی گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها می‌شود. (شبکه تلویزیونی "المسیره)
// سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: جنگنده‌های متجاوز سعودی همزمان با تشدید حملات توپخانه‌ای و موشکی، بیش از 15 حمله هوایی به نهم و ساحل غربی و صعده انجام دادند. (شبکه تلویزیونی المسیره)
// سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: در چند روز گذشته بیش از 455 تن از کشته‌ها یا زخمی‌های مزدور سعودی به بیمارستان‌های مارب و بیمارستان‌های سیار در نهم منتقل شده اند. (شبکه تلویزیونی المسیره)
// ­سخنگوی نیرو‌های انصارالله یمن اعلام کرد: اگر رایزنی‌ها در سوئد پیشرفت داشته باشد، انصارالله نیز آمادگی دارد تا مذاکرات را ادامه دهد. (خبرگزاری فرانسه)

سومالی
// نمایندگان پارلمان سومالی اعلام کردند: درخواستی برای استیضاح رئیس جمهور ارائه کرده اند. (خبرگزاری رویترز)

شورای همکاری خلیج فارس
// شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی خود بر هماهنگی بین اعضای این شورا در همه زمینه‌ها تاکید کرد. (شبکه تلویزیونی المیادین)

امریکا
نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد کشورش قصد ندارد مذاکرات تجاری با چین را پس از ضرب الاجل 90 روزه تمدید کند. (خبرگزاری فرانسه)
//­ ارتش آمریکا اعلام کرد: در حمله هوایی که برای دفاع از نیروهایش انجام داد، چهار عضو گروه افراطی الشباب را در حومه موگادیشو پایتخت سومالی کشته است. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)
// محققان علوم پزشکی در دانشگاه نورث وسترن آمریکا در مطالعه‌ای بیست ساله دریافتند مردان مبتلا به بیماری‌های التهابی روده به میزان چهار تا پنج برابر دیگر مردان در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. (پایگاه خبری یورک الرت)
­// نمایندگان ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا احتمال استیضاح یا محکومیت زندان ترامپ را مطرح کردند که در صورت اثبات دستور وی برای پرداخت حق السکوت غیرقانونی به زنان اجرا می‌شود، مسئله‌ای که در کنار تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و رسوایی‌های دیگر، فشار قانونی بر وی را افزایش می‌دهد. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)
// رئیس جمهور آمریکا تا پایان سال میلادی کنونی درباره رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید تصمیم خواهد گرفت. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: دولتش در دو سال اول عمر خود بیش از هر دولت دیگری در آمریکا کار کرده است. (توئیتر)

عربستان سعودی
// عربستان اعلام کرد: سعودی‌ها مسئول پرونده قتل خاشقجی را به ترکیه تحویل نمی‌دهند. (خبرگزاری فرانسه)
// پادشاه عربستان در سخنانی واهی و ضد ایرانی بار دیگر مدعی شد که ایران از تروریست‌ها و گروه‌های افراطی حمایت و در امور داخلی کشور‌های مختلف دخالت می‌کند. (شبکه تلویزیونی "العربیه")
// وزیر خارجه عربستان سعودی گفت::ما نقش ایران را در دخالت در امور داخلی لبنان و نقش حزب الله را در تخریب سیاست لبنان محکوم می‌کنیم. (شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر)

پاکستان
// بر اثر وقوع انفجار در گردهمایی یک حزب محلی در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان شش نفر زخمی شدند. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)

انگلیس
//­نخست وزیر انـگلیس بار دیگر درخصوص عواقب رد توافق بـرگزیت در رای گیری روز سه شنبه، به نمایندگان پـارلمان هشدار داد. (خـبرگزاری فـرانسه)

فلسطین اشغالی
// در تیراندازی در نزدیکی رام الله در کرانه باختری 7 صهیونیست زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. (مونیتورینگ صداو سیما)

سوریه
// خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی در فرودگاه دمشق خبرداد، فرودگاه مورد حمله قرار نگرفته است. به گفته این منابع وضعیت فرودگاه عادی است و خللی در برنامه پرواز‌ها صورت نگرفته است. (خبرگزاری صداوسیما از دمشق)

کنگو
//­ رئیس جمهـور دموکراتیک کنگـو، پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، همچنان در صحنه سیاست باقی می‌ماند. (خبـرگـزاری رویتـرز)

­بلژیک
// نخست وزیر بلژیک بر حمایت کشورش از بسته مهاجرتی سازمان ملل متحد با وجود مخالفت حزب ائتلاف فلمیش نوین تاکید کرد. (بخش تصویری آسوشیتدپرس)
// حزب ملی گرای «فلمـاند» بلژیک در اعتراض به پیمان مهـاجرتی سازمـان ملل، دولت ائتـلافی این کشور را ترک کرد. (شبکه تلویزیونی فرانس 24)

ارمنستان
// نتایج اولیه انتخابات قانونگذاری ارمنستان حاکی از پیروزی ائتلاف نخست وزیر این کشور است. (خبرگزاری فرانسه)

ایتالیا­
// در ایتالیا هر 3 روز یک زن درمحیط خانوادگی به قتل می‌رسد. به گفته فعالان ایتالیایی، هر سال در این کشور 80 درصد زنان مورد ازار و خشونت‌های جنسی و فیزیکی قرار می‌گیرند. (خبرگزاری صدا و سیما)

نظر شما