شناسهٔ خبر: 29875599 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین تمبر طلا و نقره جهان تولید می شود

رحیم پرنیا گفت:نخستین تمبر طلا و نقره جهان (بای متال) در آینده نزدیک تولید و عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

رحیم پرنیا، مدیرعامل خانه سکه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،از تولید نخستین تمبر طلا و نقره جهان (بای متال) با همکاری آستان قدس رضوی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هزار و دویستمین سال ورود امام رضا (ع) به ایران خبر داد و اظهار کرد:خانه سکه ایران به زودی این محصول را تولید و عرضه می‌کند.

وی افزود:این اثر هنری با نقش برجسته‌ای از نمای حرم امام هشتم شیعیان تولید می‌شود و در اصل و در ۳مجموعه کلکسیونی در دسترس مجموعه داران قرار می‌گیرد یعنی کلکسیون داران می‌توانند نخستین تمبر طلا و نقره جهان را به انواع مختلف تهیه کنند. زیرا بخشی از آثار تولید شده فقط از طلا، بخش دیگر فقط از نقره و تعدادی هم از ترکیب طلا و نقره درست می‌شوند. هر کدام از این انواع به صورت جداگانه به تعداد ۴۰۰عدد که مضربی از عدد ۱۲۰۰است، تولید می‌شوند و در واقع مجموع آثار تولید شده ۱۲۰۰عدد است البته تعداد محدودی از این محصول نیز به صورت ویژه و استثنایی با بسته بندی فاخر و تولید و عرضه خواهد شد.

تولید و عرضه نخستین تمبر طلا و نقره جهان در آینده نزدیک

پرنیا گفت:مجموعه کلکسیون تمبر فاخر نقش برجسته حرم امام رضا (ع) همراه با دفترچه‌هایی که از سوی مرکز پژوهش آستان مقدس رضوی تولید شده اند، ارائه می‌شوند. این دفترچه حاوی مطالب در خصوص نحوه ورود امام رضا (ع) به ایران و مراحل گسترش و توسعه حرم امام هشتم شیعیان است.

مدیرعامل خانه سکه ایران خاطرنشان کرد:ما افتخار این را داریم که در این عصر پرآشوب با وجود تمام فشار‌هایی که بر مجموعه‌های تولیدی وارد می‌شود، روی ارزش‌های خود پایبند بوده و بر این امر پافشاری و آثار هنری خود را به جهانیان عرضه می‌کنیم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما