شناسهٔ خبر: 29875453 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان بررسی کرد

صرفه‌جویی ۵۷۵ میلیون لیتری واحد‌های تجدیدپذیر در مصرف آب/کاهش ۸۰۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای

خبرگزاری میزان- بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید انرژی‌های نو در کشور باعث صرفه جویی ۷۴۲ میلیون مترمکعبی مصرف سوخت‌های فسیلی شده است که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بررسی‌ها حاکی از آن است که از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان شهریورماه سال ۹۷، بالغ بر دو میلیارد و ۶۱۳ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده است.

لازم به ذکر است که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای را کاهش دهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۷۴۲ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

گفتنی است، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی ۵۷۵ میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده که سهم آبان‌ماه به تنهایی حدود ۱۹ میلیون لیتر بوده است.

هم‌اکنون ۴۲۱ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۶۶۰ مگاوات رسیده است. 

براساس این گزارش تاکنون ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۳۹ مگاوات نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

لازم به ذکر است که انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

گفتنی است ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، ۴۱ درصد از نوع خورشیدی، ۱۳ درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

انتهای پیام/

نظر شما