شناسهٔ خبر: 29875419 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه‌کرد ۹۴۸ میلیارد ریالی صندوق رفاه برای ارتقا ۵۰۰ خوابگاه دانشجویی/ اعطای وام شرافت به دانشجویان نیازمند

یزدان مهر گفت:پس از اجرای سه مرحله طرح ارتقاء حدود ۵۰۰ سرای دانشجویی با هزینه‌ای بالغ بر ۹۴۸ میلیارد ریال بازسازی شدند.

صاحب‌خبر -

هزینه 948 میلیارد ریالی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای ارتقا 500 خوابگاهیزدان مهر گفت:پس از اجرای سه مرحله طرح ارتقاء حدود ۵۰۰ سرای دانشجویی با هزینه‌ای بالغ بر ۹۴۸ میلیارد ریال بازسازی شدند.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح بازسازی و ارتقاء سرا‌های دانشجویی از سال ۹۵ با رویکرد خدمت‌رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان با همکاری و مشارکت این صندوق و دانشگاه‌ها عملیاتی شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای سه مرحله طرح ارتقاء حدود 500 سرای دانشجویی با هزینه‌ای بالغ بر 948 میلیارد ریال به صورت اساسی بازسازی شدند و از سطوح 5 و 4 به سطوح بالاتر ارتقاء یافتند.

ایجاد وام شرافت در دانشگاه‌های کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به ایجاد وام شرافت در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: در سال ۹۶ هزار دانشجو را شناسایی کردیم و دیدیم که اگر حمایت مالی نشوند نمی توانند ادامه تحصیل بدهند به عنوان مثال یکی از دانشگاه‌ها  در کردستان این مشکل را داشت که پس از شناسایی آنها پیشنهاد دادیم تا صندوق‌های خیریه و قرض الحسنه در دانشگاه‌ها ایجاد شود تا دانشجو در پروسه درخواست وام قرار نگیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: حداقل ۲۰ روز زمان می‌برد تا دانشجو پس از موافقت صندوق رفاه وام درخواستی خود را دریافت کند. به همین دلیل وام شرافتی را اجرا کرده‌ایم تا دانشجویان بی بضاعت به راحتی وامشان را دریافت کنند. ما در مجموع ۱۱۴ صندوق ایجاد کرده‌ایم و یا صندوق های قبلی را تقویت مالی کرده‌ایم؛ به عنوان مثال صندوق شرافت دانشگاه بوعلی سینا همدان را تقویت کرده‌ایم؛ در دانشگاهی مثل کردستان صندوق پیامبر اعظم ایجاد کرده‌ایم و اکنون هزار دانشجو تحت حمایت این صندوق قرار دارند.

هم‌افزایی صندوق رفاه با دانشگاه‌ها برای پرداخت وام مسکن به دانشجویان

یزدان مهر درباره هم افزایی با دانشگاه‌ها برای وام ودیعه دولتی گفت: در برخی از دانشگاه‌ها در بحث ودیعه مسکن هم افزایی کرده‌ایم. به عنوان مثال اگر دانشگاه به دانشجویان ۱۵ میلیون  بدهد ما هم به همان اندازه به دانشجو وام پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در مجموع حمایت‌هایی را در نظر داریم تا بتوانیم آن را در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهیم، با توجه به وضعیت تورم در کشور قبول داریم که این وضعیت ایده آلی نیست اما روند رو به رشدی در رفاه دانشجویان داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما