شناسهٔ خبر: 29875283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف بوشهر:

سهم امسال استان بوشهر در تربیت حافظ قرآن چهار هزار نفر است

بوشهر - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: سهم امسال استان بوشهر در تربیت حافظ قرآن چهار هزار نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور عصر یکشنبه در نشست با معاون حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: توسعه برنامه‌های قرآنی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سهم امسال استان بوشهر در تربیت حافظ قرآن چهار هزار نفر است خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب، اقبال عمومی مردم به فعالیت‌های قرآنی و به سمت محتوا و سبک زندگی قرآن هدایت شود.

تربیت سه میلیون نفر حافظ کل قرآن

علیرضا شعبانی‌فر نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز بیان کرد: چشم انداز طرح ملی بشارت در سال ۱۴۱۴ پیش بینی تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم است که سهم استان بوشهر ۵۱ هزار نفر است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تربیت سه میلیون نفر حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: برای رسیدن به هدف این طرح باید ساختار فعالیت های تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن منسجم تر و پویاتر شود.

اجرای طرح ترویجی و تشویقی

حجت الاسلام علی آذرشب معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان بوشهر نیز اظهار داشت: یک طرح ترویجی و تشویقی در راستای فعالیت قرآنی حوزه علمیه برادران استان بوشهر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات برای طلابی که موفق به حفظ تعداد بیشتری از سوره های قرآن کریم می گردند این است که از افزایش شهریه تا ۵۰ درصد به علت حفظ قرآن بهره‌مند می‎شوند.

علی اکبر مداح سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر از تجلیل دوره ای از دستگاه های فرهنگی و قرآنی و پرتعامل در اجرای طرح ملی «بشارت ۱۴۵۲» در جلسات ماهیانه اشاره کرد و گفت: نبودن رسانه های هنری و قرآنی در فضای سایبری و مجازی استان بوشهر یکی از کمبودهای حوزه فعالیت های قرآنی است.

نظر شما