شناسهٔ خبر: 29875194 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با غلبه بر رقیب دیرینه؛

«ریورپلاته» فاتح لیبرتادورس شد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال ریورپلاته نبرد تمام آرژانتینی را از بوکاجونیورز برد و فاتح لیبرتادورس (جام باشگاه های آمریکای جنوبی) شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ بامداد دوشنبه در دور برگشت فینال لیبرتادروس،تیم های ریورپلاته و بوکاجونیورز آرژانتین که 2 رقیب و دشمن دیرینه محسوب می شوند در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» شهر مادرید اسپانیا به مصاف هم رفتند که ریورپلاته به برتری سه بر یک رسید تا در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با پیروزی 5 بر 3 به قهرمانی برسد.
دیدار رفت در زمین تیم بوکاجونیورز با تساوی 2 بر 2 همراه شد، اما دیدار برگشت و به میزبانی ریورپلاته به دلیل آشوب هواداران این تیم و شرایط نامساعد، 2 شب متوالی لغو شد.
در نهایت کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول) پس از برگزاری چند نشست تصمیم گرفت تا دیدار برگشت در کشور بی طرف برگزار شد و شهر مادرید اسپانیا انتخاب شد.
با اینکه ریورپلاته میزبان دیدار برگشت بود، اما با تصمیم مسئولان، بلیت های بازی به صورت مساوی در اختیار هواداران 2 تیم قرار گرفت.
در آغاز دیدار برگشت تیم بوکاجونیورز عملکرد بهتری داشت و در پیش از اتمام نیمه اول با حرکت انفرادی و تماشایی «داریو بندتو» به گل رسید.
بازیکنان ریورپلاته که جام را از دست رفته می دیدند در نیمه دوم با تلاش فراوان به دنبال جبران بودند و در دقیقه 68 کار تیمی هماهنگ آنان سبب شد تا «لوکاس پراتو» کار را به تساوی بکشاند.
در ادامه بازیکنان هر 2 تیم با خطاهای متعدد سبب شدند تا سوت داور بارها به صدا در آید.
در نهایت این بازی در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک همراه شد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. در رقابت های کوپا لیبرتادورس، قانون گل زده در خانه حریف استفاده نمی شود.
در همان آغاز وقت های اضافه «ویلمار باریوس» هافبک تدافعی تیم بوکا با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد تا کار تیمش دشوار شود.
ریورپلاته که از یک بازیکن بیشتر سود می برد با حملات مختلف در پی گل پیروزی بود.
در دقیقه 108 «کوئینترو» هافبک خوش تکنیک و کلمبیایی تیم ریورپلاته با شوتی سنگین و غیر قابل مهار از پشت محوطه جریمه، گل دوم تیمش را به ثمر رساند و هواداران تیمش را به مرز دیوانگی رساند.
در دقیقه 120 و در آماج حملات تیم بوکا، این ریورپلاته بود که در ضد حمله ای سریع گل سوم را توسط «گونزالو مارتینز» به ثمر رساند تا جشن قهرمانی را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برپا کند.
ورزشی**3783**

برچسب‌ها:

نظر شما