شناسهٔ خبر: 29875130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش اعلام کرد

نگرانی بابت مسمومیت تربیتی دانش‌آموزان/ تبلیغ محصول آموزشی فقط با مجوز آموزش‌ و پرورش

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه نگران مسمومیت تربیتی در بین دانش‌آموزان هستیم، گفت: تبلیغ هرگونه محصول آموزشی نیازمند دریافت مجوز از آموزش‌ و پرورش است

صاحب‌خبر -

به گزارش گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش در واکنش به اصرار صدا و سیما بر تبلیغ کتاب‌های کمک‌ درسی در شبکه‌های مختلف، اظهار کرد: تبلیغات محصولات مؤسسات کنکور و کمک‌ درسی در صدا و سیما و همچنین برگزاری آزمون‌های متعدد در مدارس، نظام آموزشی کشور را دچار کژکارکردی و مسمومیت تربیتی کرده است.

 به گفته وی، طی ماه‌های اخیر پیامک‌ها و بازخوردهای مردمی و رسانه‌ای بسیاری از رفتار غیرمسؤولانه و سودانگارانه صدا و سیما در این زمینه داشته‌ایم.

* تبلیغ هرگونه محصول آموزشی نیازمند دریافت مجوز از آموزش‌ و پرورش است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: بر اساس ماده ۷مصوبه ۴۸۳ شورای عالی آموزش‌ و پرورش، هرگونه تبلیغ از محصولات آموزشی مؤسسات غیردولتی نیازمند دریافت مجوز از مرکز سنجش و تأیید کارشناسان وزارت آموزش‌ و پرورش است.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های مجدانه وزارت آموزش‌ و پرورش در خصوص اجرای سند تحول بنیادین، متأسفانه شاهد بمباران تبلیغاتی کتاب‌های کمک‌درسی به‌صورت مستمر از شبکه‌های صدا و سیما هستیم که این نوع تبلیغات مانع تحقق اهداف تربیتی سند و اعوجاج و انحراف در مأموریت‌های تحولی وزارت آموزش‌ و پرورش شده است.

نظری افزود: قویاً هشدار می‌دهیم ادامه این روند، آینده فرزندان این مرز و بوم را به مخاطره می‌اندازد و نگرانی والدین را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: همان‌طور که برای تبلیغ هر نوع مواد غذایی و جلوگیری از مسمومیت احتمالی به نظر کارشناسان تغذیه رجوع می‌کنیم، مواد آموزشی نیز نیازمند تأیید کارشناسان متخصص تربیتی است.

* درآمد ناچیزی که صداوسیما از آن نمی‌گذرد!

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به ارسال نامه وزیر آموزش‌ و پرورش به صدا و سیما در مورد توقف تبلیغات بدون مجوز هرگونه محصولات آموزشی در شبکه‌های مختلف اظهار کرد: در این خصوص جلسه‌ای با مدیران صداوسیما داشتیم و آنها درآمد حاصله از این تبلیغات را بسیار ناچیز عنوان می‌کردند که با توجه به حساسیت موضوع تربیت و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان انتظار می‌رود بخش بازرگانی صدا و سیما، از این درآمد ناچیز در ثانیه‌های طلایی تبلیغات بگذرد و با برخوردی مسؤولانه‌تر به دغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها پاسخی شایسته بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما