شناسهٔ خبر: 29875120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اتهام‌زنی پادشاه بیمار سعودی به ایران

شاه سعودی امروز در افتتاحیه سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد و این کشور را تهدیدی برای کشورهای منطقه خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس امروز یکشنبه در حالی در ریاض برگزار شده است که بحران قطر به عنوان برجسته‌ترین اختلاف بین اعضای شورا، بر این نشست سایه افکنده است.

ملک سلمان شاه سعودی امروز یکشنبه در افتتاحیه این نشست که در آن امیر قطر حضور ندارد، درباره مسایل مختلف منطقه از جمله بحران سوریه و یمن و فلسطین سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی به بحران سوریه و مساله تروریسم در این کشور که اکنون رو به نابودی است، گفت که بحران سوریه باید از راه سیاسی حل شود.

وی در ادامه به بحران یمن اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو «ائتلاف عربی» به دنبال نجات ملت یمن هستند!

ملک سلمان همچنین به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که مسئولیت خود را در قبال فلسطین را بر عهده بگیرند و تلاش می‌کنیم ملت فلسطین به حق و حقوق مشروع خود برسند.

شاه سعودی در بخش دیگری از اظهاراتش، ایران را به تهدید کشورهای منطقه متهم کرد و گفت: ایران همچنان یک نوع خطر و تهدید برای تعدادی از کشورها محسوب می‌شود.

 «صباح جابر الاحمد الصباح» امیر کویت که پس از ملک سلمان سخنرانی کرد، بر انسجام «شورای همکاری خلیج فارس» و تحقق اهداف کشورهای عضو تاکید و خواستار توقف تبلیغات رسانه‌ای برای کنترل بحران شورای همکاری شد.

امیر کویت افزود: ما امیدواریم که بحران سوریه از راه سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی حل شود.

وی گفت که روابط کشورش با ایران باید بر مبنای اصولی باشد که سازمان ملل تعریف کرده است که مهمترین ان عدم دخالت در امور کشورهای منطقه است.

امیر کویت همچنین به ادامه اختلافات داخلی شورای همکاری خلیج فارس و بحران قطر اشاره کرد و گفت: ادامه این اختلافات شورای همکاری را در معرض خطر قرار می‌دهد و وحدت مواضع اعضای آن را با مشکل مواجه می‌کند.

نظر شما