شناسهٔ خبر: 29874246 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکز :

رویکرد سنتی و انفعالی در سونامی تکنولوژی های ارتباطی جواب نمی دهد

نصراللهی گفت: با وجود سونامی تکنولوژی های ارتباطی باید به سرعت حرکت کرد. رویکرد سنتی و انفعالی باید تغییر کند و تعاملی وفعال شود. ما در مورد همه تکنولوزی های ارتباطی رویکرد سنتی داشته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری شبستان،‌نشست تخصصی «بررسی طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» عصر امروز ۱۸ آبان در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها با حضور محمد سلطانی فر،‌ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید ارتباطات ، جامعه شناسی و حقوق برگزار شد.

 

بنابراین گزارش اکبر نصرالهی در سخنانی در این مراسم گفت:‌در این طرح که ۷۷ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند،  مفاهیم خوبی مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حفظ امنیت ملی، اعتمادزایی، حمایت از پیام رسانهای داخلی در  خود دارد. اما این مطالبه مردم و مسئولان است که  که چرا اینقدر دیر به این فکر افتادید.  چرا گذاشتید تلگرام تا این اندازه در زندگی مردم نقش ایفا کند و به رکنی اساسی در زندگی مردم تبدیل شود.خیلی از موراد ذکر شده در طرح خود طرح را نقض می کند.

 

 

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکزی در ادامه گفت: سرعت رشد تکنولوژی‌ و تحولات بالا رفته است و بنابراین باید تغییر رویکرد و راهبرد صورت بگیرد. با وجود سونامی تکنولوژی های ارتباطی باید به سرعت حرکت کرد.رویکرد سنتی و انفعالی باید تغییر کند و تعاملی وفعال شود. ما در مورد همه تکنولوزی های ارتباطی رویکرد سنتی داشته ایم و باید رویکرد و راهبردمان را تغییر بدهیم. مواجهه سلبی ، محدود کننده ویکطرفه و دیرهنگام در این زمینه صحیح نیست .

وی با بیان اینکه غلبه نگاه سیاسی و امنیتی از موارد این طرح است، گفت: بسیاری از قانون گذاران و ناظران این طرح ارگان های سیاسی و امنیتی هستند.شورای تامین صداوسیما تنها عضو رسانه ای این گروه است و بنابراین خیلی ازرسانه ها نمی توانند حرف های رسانه ای خود را به گوش مسئولان برسانند.ترکیب هیات نظارت باید تغییر کند .

 

نصر الهی گفت: باید اشکالات قوانین موجود را برطرف کنیم ، باید کاری کنیم تا مردم خود دنبال انتخاب پیام رسان های داخلی باشند. باید از تجربه فیلتر تلگرام و ماهواره غفلت نکنیم.در صورتی که پیام رسان های داخلی قوی باشند مردم  سراغ پیام رسان های خارجی نخواهند رفت.

 

 

وی تاکید کرد: فیلترینگ در همه جای دنیا وجود دارد و حاکمیت باید بتواند اعمال حاکمیت کند، اما اینکه ما اجازه بدهیم تلگرام در همه سطوح زندگی مردم نفوذ کند و بعد اعمال فیلترینگ کنیم و دستور بدهیم که مردم به  پیام رسان‌های داخلی بیایند، اشکال اصلی ماجرا و نتیجه غفلت است.

 

نصراللهی گفت: در طرح مجلس از مواد ۲۷ تا ۳۳ به صراحت از مجازات ها صحبت شده است.

 

نصراللهی با بیان اینکه این طرح کارشناسی نشده است گفت:  به عنوان مثال در ماده ۲ گفته شده که پیام رسان‌های خارجی برای فعالیت باید مجوز بگیرند. در این شرایط تحریم کدام پیام رسان خارجی می‌تواند به ایران بیاید و مجوز بگیرد؟

نظر شما