شناسهٔ خبر: 29874195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

تجری:

هلال‌احمر به تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عمل نکرده است

صاحب‌خبر -

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با بیان اینکه هلال‌احمر به تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده عمل نکرده است، گفت: ۵۰۰۰ نفر از مردم مناطق زلزله‌زده همچنان در انتظار کمک‌های معیشتی هلال‌احمر هستند.
فرهاد تجری اظهار داشت: هلال‌احمر که به وعده‌های خود عمل نکرده است در این رابطه نیز پاسخگو نیست زیرا ۵۰۰۰ نفر از مردم مناطق زلزله‌زده غرب استان کرمانشاه همچنان در انتظار کمک‌های معیشتی که هلال‌احمر وعده داده است به سر می‌برند.
نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با بیان اینکه هلال‌احمر قرار بوده است هزینه ۲ میلیون تومانی به هر خانوار در مناطق زلزله‌زده اهدا کند، گفت: بخشی از این هزینه به مردم زلزله‌زده تعلق گرفت اما متأسفانه نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از مردم مناطق زلزله‌زده کمک‌های هلال‌احمر را دریافت نکرده‌اند.
تجری با بیان اینکه هلال‌احمر همچنان در حال پیگیری و مکاتبه برای پرداخت این هدیه است، بیان کرد: مردم نیز در حال مراجعه به فرمانداری و بنیاد مسکن هستند و گرفتاری کاغذبازی شده‌اند در حالی که هلال‌احمر در این اشتباه محاسباتی مقصر بوده و کمک هزینه افراد باقی‌مانده را هنوز پرداخت نکرده است.

۱۵ هزار واحد مسکونی در دست بازسازی است
نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با بیان اینکه هلال‌احمر به تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: مسئولان هلال‌احمر باید حس مسئولیت‌پذیری خود را تقویت کنند و با احساسات مردم مناطق زلزله‌زده بازی نکنند زیرا همچنان بخشی از مردم در انتظار کمک هزینه وعده داده هستند.
تجری در مورد پیگیری مشخص شدن وضعیت افراد باقی‌مانده برای دریافت هدیه هلال‌احمر، بیان کرد: تذکرات مختلفی به مسئولان داده شده است تا این بی‌عدالتی برطرف شود اما تا این لحظه گوش شنوایی وجود نداشته که به داد مردم زلزله‌زده سرگردان میان فرمانداری، بنیاد مسکن و هلال‌احمر برسد.

ساخت ۵۰۰۰ مسکن برای روستاییان زلزله زده کرمانشاه
همچنین مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد با بیان اینکه با توافق کمیته امداد و وزارت راه و شهرسازی، طرح واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مددجویان به زودی عملیاتی می‌شود، گفت: ۵ هزار واحد مسکن روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته شده است.
ابراهیم بازیان با اشاره به ساخت ۵ هزار واحد مسکن روستایی در زلزله کرمانشاه، اضافه کرد: امروز امداد مفتخر است که برای تأمین امنیت مردم در روستاها مسکن می‌سازد.
وی با اشاره به وجود ۲ میلیون مسکن غیر مقاوم در کشور، تاکید کرد: در کشور هر روز زلزله داریم و این مساکن غیرمقاوم در معرض تخریب قرار دارد که باید کار بازسازی آنها به صورت ویژه انجام شود.

نظر شما