شناسهٔ خبر: 29874194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

تحلیل سخنان حکیمانه کنفسیوس

کی گفته ما جرات نداریم خبرهای مربوط به مقامات عالیه مملکت را تحلیل کنیم؟ ما می‌توانیم و اتفاقا خط قرمز هم نداریم ...

صاحب‌خبر -

کی گفته ما جرات نداریم خبرهای مربوط به مقامات عالیه مملکت را تحلیل کنیم؟ ما می‌توانیم و اتفاقا خط قرمز هم نداریم مثلا جای همین "حسن آقا" بگذاریم "کنفسیوس" تمام مشکلات حل می‌شود.
خودتان ملاحظه کنید. مثلا تصور کنید حکیم کنفسیوس برای دیدار از زادگاه خودش (شهرستان سرخه در حوالی شهر شانگهای چین) تشریف برده‌اند و در این سفر فرموده‌اند: لهجه‌ها و گویش‌های مختلف این استان هم می‌تواند جاذبه گردشگری داشته باشد.
این میزان از درایت و علم و استفاده از فرصت‌ها را کیف کردید؟ خداوکیلی از این حجم کره‌گیری از آب توی جوب‌ها لذت بردید؟ طرف می‌خواهد با لهجه ملت هم پول دربیاورد. کنفسیوس ما یک همچین حکیمی می‌باشد.
تصور کنید طرف چینی است و گردشگر اینهمه راه را از آنطرف دنیا می‌کوبد تا برسد به چین و ماچین و آن وقت جاذبه گردشگری چین این باشد که چینی‌ها یک بند حرف بزنند و بگویند: چانگ چونگ چینگ دو چونگ چانگ و از خودشان صدای کاسه و بشقاب دربیاورند و گردشگران حال کنند و به رشد اقتصادی چین کمک کنند.
اینها را ما نگفتیم‌ها! خود کنفسیوس حکیم گفته و اگر باور نمی‌کنید بروید در گوگل سرچ کنید تا خودتان ببینید چقدر این کنفسیوس تدبیر و امید دارد.
جناب کنفسیوس همچین گفته‌اند که : دولت مسئول است و باید نسبت به مشکلات مطلع باشد. اما باید در جامعه هم خدمات دولت به عنوان بخش پر لیوان دیده شود. باور بفرمایید ما تا حالا یک دولت مسئولیت‌پذیر مثل دولت کنفسیوس ندیده ایم و نشنیده‌ایم ولی این را هم می‌دانیم که نیمه پر لیوان حالا دیگر از یک ته استکان هم کمتر شده و باید خیلی دقت کنیم تا ببینیمش.
حکیم کنفسیوس در نشست خبری خود در شانگهای حرف‌های مهم دیگری هم زده‌اند که خودتان بخوانید و کیف کنید و الکی ما را با حکمای چینی درنیندازید.

نظر شما