شناسهٔ خبر: 29874094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اسدآباد در بیانیه‌ای:

حراست دانشگاه پاسخگوی بی‌نظمی جشن روز دانشجو باشد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اسدآباد طی بیانیه‌ای نسبت به برگزاری جشن روز دانشجو و پخش موسیقی غیرمجاز در این مراسم، بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این بیانیه آمده است:

با توجه به ویدیوی منتشر شده منتسب به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، اینجانب مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی اسدآباد لازم میدارم چند نکته را متذکر شوم:

۱-در اینکه اشتباه از سوی تعدادی از دانشجویان رخ داده است، شکی نیست و این حرکت از دیدگاه بسیج و هر نهاد انقلابی محکوم است، ولی در کنار این بحث حضور نهاد‌های نظارتی درون دانشگاهی مثل حراست برای کنترل جو دانشجویان و متذکر شدن به آنان حس می‌شد، چرا که اگر حراست دانشکده به قضیه وارد می‌شد و به این افراد تذکر شفاهی و دوستانه می‌داد، می‌توانست از به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل، جلوگیری به عمل بیاورد، چرا که مسئولیت نظم مراسمات دانشگاهی به عهده حراست دانشکده است. با توجه به حضور نیرو‌های محترم حراست در روز مراسم و عدم تذکر یا تذکر ناکافی به دانشجویان و به وجود امدن این قضایا، خود جای بحث فراوان دارد که نبود نظارت و مدیریت برنامه، فقط دانشجویان و نام دانشکده علوم پزشکی را متضرر کرده است.

۲-با توجه به اینکه مجری اصلی برنامه مسئولان مربوطه دانشکده بودند، انتظار میرفت که برنامه ریزی برای نظارت بیشتر بر روی دانشجویان و موسیقی‌هایی که قرار است برای جشن روز دانشجو پخش شود، داشته باشند.

۳-از سوی دیگر شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی با پخش کردن کلیپ‌هایی که هنوز در نحوه به دست آوردن این کلیپ‌ها ابهام است و خود جای پیگیری‌های فراوان دارد، اقدام به پخش این کلیپ‌ها در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی کرده اند، حال انکه پخش کلیپ‌های ۴۰ثانیه‌ای منعکس کننده این نیست که کل مراسم به این شکل بوده و با پخش ویدیو‌های که به صورت دزدی از پیج‌های اینستاگرامی حاضرین در جشن بوده پ، به مسئولین افترا و تهمت بزنند.

این در صورتی است که برنامه‌های فرهنگی نظیر سخنرانی ریاست دانشکده در مورد پاسداشت روز ۱۶ آذر، کلیپ‌های حماسی و انقلابی و همچنین تجلیل از دانشجویان فعال فرهنگی و نخبه‌های علمی دانشکده مثل کانون‌های قران و عترت و هلال احمر و‌... در سین برنامه‌ها گنجانده شده بود و در این خصوص هیچ حرف یا سخنی به میان نیامده است.

با همه‌ی این اوصاف فقط یک کلیپ ۴۰ ثانیه‌ای از مراسم و آن هم برای سوءاستفاده از به هم خوردن نظم جشن منتشر شد و فرصت را برای افرادی سودجو فراهم آورد که هر کذبی را به افرادی که با آنان مشکل دارند به صورت نقد منتشر کنند.

در پایان شورای تببین مواضع بسیج‌های دانشجویی اسدآباد از مسئولین محترم دانشکده انتظار دارد که نسبت به پاسخ به این بیانیه واکنش نشان داده و ابهامات صورت گرفته راجع به موارد فوق را کاملا شفاف سازی کنند.

از حراست نیز خواهشمند است نسبت به پیگیری کانال‌های تلگرامی که با نشراکاذیب و همچنین پخش ویدیو‌هایی که از صفحات شخصی دزدیده شده، مکاتبات لازم و پیگیری‌های لازم را انجام دهند و با کانال‌های تلگرامی از این قبیل برخورد جدی کند.

نظر شما