شناسهٔ خبر: 29874075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احزاب سیاسی یونان از معترضان فرانسه حمایت کردند

آتن- ایرنا- حزب چپگرای یونان( ک- ک- ا) و ' لائه' یکشنبه شب باانتشار بیانیه ، از تظاهرات ضد دولتی جلیقه زرد های فرانسه حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از آتن، ک- ک- ا یکشنبه شب با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن سرکوب بی سابقه تظاهر کنندگان در فرانسه آن را نشانه به بن بست رسیدن نظام سرمایه داری در جهان و بخصوص در اروپا قلمداد کرد.
بر اساس بیانیه این حزب سیاسی یونان، مردم اروپا از اجرای سیاست سرمایه داری به تنگ آمده اند و تظاهرات اعتراضی مردم فرانسه معروف به جلیقه زردها نمونه ای از عمق مشکلات مردم در کشورهای جهان و بخصوص در کشورهای سرمایه داری است.
این حزب در بیانیه افزوده است: در حالی که مردم فرانسه به علت مشکلات مالی، اجرای مالیات های سنگین، افزایش قیمت ها که توسط دولت فرانسه به رهبری ' ایما نئویل مکرون' به تنگ آمدند، نظام سرمایه داری با خشونت بی سابقه ای به آنان حمله می کند.
در این بیانیه نیز گفته شده است : نظام سرمایه داری فقط به منافع سرمایه داران می اندیشد و سرکوب تظاهرات اعتراضی در خیابان های فرانسه نیز نشان از بی رحمی این نظام دارد که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی فروگذاری نمی کند و وجود دمکراسی و داشتن زندگی آبرومندانه شهروندان برای این نوع نظام هیچ اهمیتی ندارد.
به همین دلیل هم معترضان فرانسوی با بدترین شیوه و کاملاً ضد دمکراسی مورد حمله نیروهای امنیتی قرار می گیرند و حتی کودکان دبستانی نیز از تهاجم بی وقفه و بی سابقه نیروهای امنیتی در امان نیستند.
حزب چپگرای یونان ضمن اعلام همبستگی با معترضان در فرانسه، از جامعه جهانی و بخصوص آزاد اندیشان می خواهد تا جلوی حلمه شدید نیروهای امنیتی به مردم فرانسه را که فقط برای داشتن دمکراسی، حقوق مدنی به خیابان ها آمده اند، بگیرند و اجازه ندهند دمکراسی و حقوق اولیه مردم پایمال شود.
' پانایوتیس لافازانی' رییس حزب سیاسی ' لائه' نیز به خبرنگاران گفت: شروع تظاهرات اعتراضی به نظام سرمایه داری مورد حمایت ما و همه آزاد اندیشان جهان است و بیانگر شکست نظام سرمایه داری است.
وی گفت: ما از تظاهرات مردم فرانسه که برای حفظ دمکراسی و داشتن زندگی آبرومندانه دست به تظاهرات اعتراضی زده اند، حمایت می کنیم و مردم معترض فرانسه حرف دل همه مردم کشورهای اروپایی و کشورهایی را که در آنها نظام سرمایه داری حاکم است، می زنند.
وی در ادامه افزود: نظام سرمایه داری به علت احساس خطر در مقابل خیزش مردم ،چهره خشونت بار و واقعی خود را که تاکنون زیر شعار دورغین دمکراسی و رفاه عمومی پنهان کرده بود، امروز بیش از هر روز دیگری اشکار کرده است.
وی در ادامه افزود: تا کنون هزاران کودک ، زن و مرد معترض در فرانسه توسط نیروهای امنیتی زخمی شدند و علیه این افراد که خواهان زندگی آبرومندانه هستند ، تمام توان خود را بکار می گیرند و حتی برای سرکوب معترضات از ادوات زرهی نیز استفاده می کنند و رسانه های وابسته به نظام سرمایه داری براحتی از کنار این همه خشونت نیروهای امنیت فرانسه، می گذرند و چشم پوشی می کنند.
وی در ادامه افزود: اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای غربی باعث شده که نه تنها وضعیت معیشتی شهروندان این کشورها بسیار وخیم شود، بلکه دمکراسی و حق اعتراض قانونی آنان نیز نادیده گرفته می شود و این در واقع نشانگر شکستن استخوان های نظام سرمایه داری در کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای غربی است و ما از حرکت های اعتراضی شهروندان فرانسه کاملاً حمایت می کنیم .
شبس**اروپام**462** 1917

نظر شما