شناسهٔ خبر: 29874072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گزافه‌گویی الجبیر علیه ایران

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی پس از اختتامیه نشست شورای همکاری خلیج فارس مدعی حمایت از مردم سوریه و حل سیاسی بحران یمن شد. وی در تکرار ادعاهای واهی خود ضد ایران مدعی شد ایران در امور داخلی لبنان دخالت می کند.

صاحب‌خبر -

عادل الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای همکاری بر حمایت از مردم سوریه و حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد. الجبیر افزود: سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بر تقویت و حفظ جایگاه این شورا اصرار دارند. عبد اللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج (فارس) در این کنفرانس مطبوعاتی بر اهمیت حفظ دستاوردهای شورای همکاری تاکید کرد. الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج (فارس)، تعیین فرمانده نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری را اعلام کرد.

در ادامه این کنفرانس، وی اضافه کرد: برادران قطری ما به خوبی می دانند که به سود آنها است که به عنوان عضوی فعال به شورای همکاری خلیج (فارس) باز گردند.

الجبیر افزود: اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) بر عدم تاثیر بحران قطر بر شورای همکاری اصرار دارند. ما از دوستانمان در ترکیه درخواست کردیم که اطلاعات رسمی در خصوص مساله خاشقچی به ما بدهند.

وی تصریح کرد: کشورهای حاشیه خلیج (فارس) اعضای یک خانواده هستند و هر گونه اختلاف میان آنها باید در بین همین کشورها حل شود.

 موضع اتخاذ شده در قبال قطر موجب شد که این کشور سیاست های خود را تغییر دهد.

 ما هر گونه دخالت ایران در سیاست داخلی لبنان را نمی پذیریم.

49311

نظر شما